Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Prachtige foto's/ beautiful photos

  1. #1

    Standaard Prachtige foto's/ beautiful photos

    Hoi,

    Kreeg gisteren deze prachtige foto's toegestuurd van de eurofighter. Ziet er schitterend uit. Sommige beweren echter dat het een photoshop werk is, wat denken jullie??

    Yesterday I received thid beautiful photos of the eurofighter. Looks magnificent. Some say that they are made with photoshop, what do you think, is it real or fake?

    Groet,

    Mathieu.








    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:32

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    het zijn inderdaad mooie foto's, maar 100% nep, dat is te zien aan de stand van de onderkant van de luchtinlaten, die "hangen" alleen naar beneden, als volgas gegeven wordt tijdens de start.

  3. #3
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik vind de laatste twee ook te dichtbij. Volgens mij zouden ze nooit zulke risico's nemen

  4. #4
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Eerst even nadenken voordat je 100% nep roept.

    Ten eerste inderdaad de inlaat staat open bij de start bij de Eurofighter. Waarom ? Omdat hij dan langzaam vliegt. Wat zien we op foto 2 , de slats zijn volledig uit, Dus of de Eurofighter draait een 9 G bocht of hij vliegt langzaam. Wolken zijn dichtbij dus met een 9 G bocht zou je condensstrepen zien aan de tips en de foto zou een lucky shot moeten zijn want dan staat de kist minder dan een 1/10 seconde in deze stand. Verder hij hangt achterover weer een indicatie dat hij zeer langzaam vliegt.

    Verder indien fake, waarom zou je dan de moeite doe om een film camera + crew te plakken in de laadruimte van de Hercules, zie foto 1.

    He, een filmcamera , misschien zijn ze een leuk wervings spotje aan het opnemen voor de RAF dan kun en mag je als Eurofighter piloot natuurlijk laten zien wat je normaal niet mag doen.

    Totzover een kort door de bocht reactie,

    Mvg Pim Pouw

  5. #5
    Brommer Guest

    Standaard Eurofighter van dichtbij

    Wilde ook nog even wat opmerken bij deze foto's.

    Lijken ondanks alles zeer echt. Je moet wel in aanmerking nemen dat de dichtbij foto's duidelijk met een teleobjectief cq. zoom opjectief in een behoorlijke telestand zijn gemaakt wat het dichtbij effect zeer versterkt (Echt iets voor reclamefilmpjesmakers).

    Het enige wat mij vliegtechnisch gezien stoort is dat, als je zooo dicht bij een groot vliegtuig als de 'herc' vliegt je toch problemen moet krijgen met de luchtstroming en de luchtwervelingen achter deze (open) vrachtdeur. En je wilt in zo'n critische vliegtoestand toch geen flame-out krijgen.

    Nee ik denkt dat het misschien toch kan maar dat hier de telelens truc wordt toegepast. In werkelijkheid vliegt hij een stuk verder achter de ''mighty Herc' als het lijkt.

    Een beetje nep dus maar toch ook weer niet....

    Groeten, Jos
    Laatst gewijzigd door Brommer; 15 juli 2008 om 16:46

  6. #6
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Modest

    Even een schup, want de titel van dit draadje dekt mijns inziens wel de lading van deze prent (behalve dan de kwaliteit):



    Voor mij ook een bijzondere foto, omdat in de rechterbovenhoek de plaats is waar nu mijn huis staat.

    Lollige discussie hierboven trouwens, over een onderwerp dat weinig met de RNLAF te maken heeft, of zou het één v.d. 4 Klu Hercs betreffen? .

    Adri

  7. #7
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Aha... ik was dit draadje alweer vergeten, maar ik herinner me ook dat ik een filmpje over die Typhoon heb gezien en inderdaad... gewoon op de tube:
    De Herk is een moderne met 6-bladige props, dus zal het wel een RAF C.4 of C.5 zijn...

    https://www.youtube.com/watch?v=SeclZdJHPtQ


  8. #8
    allensurface Guest

    Standaard

    Hi! I'm fond of browsing these pictures! Thanks a lot for sharing! I'll be waiting for new shots taken by you!

  9. #9
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi,

    Kreeg gisteren deze prachtige foto's toegestuurd van de eurofighter. Ziet er schitterend uit. Sommige beweren echter dat het een photoshop werk is, wat denken jullie??

    Yesterday I received thid beautiful photos of the eurofighter. Looks magnificent. Some say that they are made with photoshop, what do you think, is it real or fake?

    Groet,

    Mathieu.

    Naam: image0022.jpg
Bekeken: 604
Grootte: 38,2 KB

    Hieronder een filmpje van deze gebeurtenis, geen Photoshop dus. Beelden deels genomen door iemand die achter de originele filmer staat.

    https://www.youtube.com/watch?v=SeclZdJHPtQ

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 31 december 2017 om 01:32

  10. #10
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Te laat Ruud, Heron was je al voor. Zie #7

    Adri

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •