Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Hugo Hooftman en Nederlands Indie

  1. #1

    Standaard Hugo Hooftman en Nederlands Indie



    Mijn naam is Andre en ben o.a op dit forum actief om informatie te achterhalen voor de biografie die ik over Hugo Hooftman aan het schrijven ben. Ben inmiddels in het bezit van nagenoeg alle boeken van Hooftman, maar er blijven nog wel vragen over die ik graag beantwoord zag. Bijvoorbeeld in zijn boek "journalist in de lucht" lees ik eea over zijn Indie tijd. Wat ik aan jullie wil vragen zijn er mensen die hem echt persoonlijk gekend hebben. Zijn er mensen onder jullie die me specifiek over zijn Indie tijd meer kunnen en willen vertellen ? Foto's zijn al helemaal zeer welkom.

  2. #2

    Standaard

    Ik bemerk dat dit specifieke onderwerp of deze specifieke vraag te lastig is en er blijkelijk geen mensen zijn die hier iets mee kunnen. Kan ik me ergens indenken, is ook zo lang geleden. Als ik hem wat algemener stel; zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen over Indie en de boeken van Hooftman. welke boeken of artikelen zijn aan te raden voor het geval ik die niet mocht beziten reeds. Ik weet dat hij artikelen schreef voor Vliegwereld en andere bladen. info hierover is zeer welkom. Vooral ook van het blad vliegwereld ben ik op zoek naar artikelen van hooftman.

  3. #3
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    'k weet niet zo snel meer of het over Indie gaat maar Hooftman heeft in 1951 nog een boek geschreven/uitgegeven dat "Marinevleugels " heet.

    Jacob.

  4. #4
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Van Glenn Martins en Mustangs.
    Uitgeverij La Riviére & Voorhoeve
    1967

  5. #5
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Marine Vleugels gaat over Amerikaanse toestellen.

  6. #6
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Correct vriend Verbeek maar er staan ook mooie nederlandse Sea Furies in.

    Jacob.

  7. #7
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grasshopper Bekijk bericht
    Correct vriend Verbeek maar er staan ook mooie nederlandse Sea Furies in.

    Jacob.
    Joh, krijg nou wat (bij wijzen van spreken natuurlijk ;-)
    U heeft helemaal gelijk, er staan een aantal foto's van die Hollanders in.
    Maar ja, ik moes wel even kijken hoor, het boekwerkje komt toch uiteindelijk uit 1951, ik was het dus vergeten

  8. #8
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    PS:

    Nu is kijken geen probleem hoor.
    Ik zit lekker in mijn kamertje met een lekker glaasje Ardbeg

    (En geloof me, het is ergens op de wereld echt al 21.00 uur )

  9. #9

    Standaard

    Behalve het inderdaad schitterende boek Van glenn Martins en Mustangs van hem.. zijn er nog mensen die iets meer weten over bijvoorbeeld zijn heenreis naar Indie. Hij vertrok op 23 feb 1948 met de Ph-TDC Connie naar indie. Met de S.S. Waterman kwam hij terug. maar goed.. ik ben toch zeer benieuwd of er mensen zijn die meer kunnen vertellen. Ieder klein beetje hulp is meegenomen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •