Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Tupolev 144 crash en Hugo Hooftman

  1. #1

    Standaard Tupolev 144 crash en Hugo Hooftman

    Ik hoor een gerucht uit de jaren 70. Tijdens de Luchtvaartshow in Parijs op 3 juni 1973 stortte de Tupolev 144 van de Russen neer. Het gerucht gaat dat Hooftman in verlegenheid werd gebracht toen hij er in is geslaagd om enkele wrakstukken te bemachtigen en daarover te berichten. . En tijdens een televisieuitzending in Nederland liet Hugo Hooftman eea voor tv zien wat hij had gevonden. Kan één van jullie mij daar meer over vertellen? is dat inderdaad waar? Ik hoor heel erg graag meer informatie hierover.

  2. #2
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Ik zal even een scan maken van dat artikel.
    Daar schreef die zelf over in zijn Cocpit.
    Ik zoek het zo spoedig mogenlijk voor je op.

  3. #3

    Standaard

    Dat ging niet om een TU-144, maar om de crash van de B58 in de jaren 60. Hij had 3 stukjes op tv laten zien, en kreeg toen in de avond de politie en/of Amerikanen aan de deur die de stukjes in beslag namen.

    Gr Felix

  4. #4
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCI Bekijk bericht
    Dat ging niet om een TU-144, maar om de crash van de B58 in de jaren 60. Hij had 3 stukjes op tv laten zien, en kreeg toen in de avond de politie en/of Amerikanen aan de deur die de stukjes in beslag namen.

    Gr Felix
    Correct, het ging om een Hustler.
    Bij gevoegd de scans uit de Cockpit, jaargang 2 - Juli 1961 - No. 7



    Laatst gewijzigd door ReneL; 28 december 2010 om 14:01

  5. #5

    Standaard

    Allen, ik ben jullie dankbaar voor dit stukje hulp !!

  6. #6

    Standaard

    Het verhaal gaat overigens dat Hugo in een tv programma is geweest met de opgepakte stukjes metaal van de verongelukte kist. Dat heeft hem nogal wat kritiek opgeleverd van mensen die dat niet juist vonden. wie kan mij vertellen of dat het journaal is geweest of zoals ik ook hoor van anderen het willem duys programma voor de vuist weg.

  7. #7

    Standaard

    Even lezen, in regel 3 staat al NTS Journaal.

  8. #8

    Standaard

    Inmiddels ben ik al vergevorderd in alle informatie die ik heb kunnen traceren rondom dit ongeluk in 1961. Het Hooftman boek vordert. Is er nog informatie bekend of de driekoppige bemanning die de kist op de heenreis naar Le Bourget vloog ? Leven ze nog? alle info is welkom. William Payne, William Polhelmus en Raymond Wagener. Heb inmiddels ook interviewmateriaal van het NTS journaal bekeken en geanalyseerd.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •