Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 79

Discussie: foto materiaal Douglas DB 8A-3N gezocht

  1. #31

    Standaard

    Mooie fabrieksfoto's! Waar komen die vandaan als ik vragen mag?!

  2. #32
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Ik heb ze van Bazzmann, dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar ik denk dat ze uit een boek komen. maar je zou het aan hem moeten vragen eigenlijk. heb je enig idee welke nummers het kunnen zijn?

  3. #33

    Standaard

    Interessant project! Maar waarom juist dit toestel??
    Chris

  4. #34
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    eigenlijk begon het omdat ik in een boek zag dat er een vlak bij mij een noodlanding had gemaakt en het er eingelijk wel modern uitzag, ondanks dat ik er nog nooit van had gehoord en wilde graag meer weten waarom die daar lag enzo. ben me er toen in gaan verdiepen. en heb een modelkit gekocht van zo'n kist om de 390 die bij mij in de buurt een noodlanding maakte na te bouwen en aangezien alle info over deze kisten niet erg overzichtelijk en compleet was, besloot ik maar een verzamel werkje te maken.
    en zo is het eingelijk gekomen. is de vraag goed beantwoord?

  5. #35

    Standaard

    uitstekend antwoordt Sander En wat na de Douglas?

    Chris

  6. #36

    Standaard

    Hoi sander,

    In 2003 heb ik een bezoek gebracht aan een klein museum in Zweden, daar hebben ze een wrak liggen van een bij saab gebouwde 8A. Deze ligt tentoongesteld in een kleine hangaar welke vroeger ook echt gebouwd is voor de huisvesting van een 8A. het museum heeft er geloof ik zes welke voor 1 kroon hebben overgenomen van het Zweedse MoD. Toen men de hangaartjes ging schoonmaken vond men er een hele hoeveelheid matriaal van de zweedse 8A o.a. veel mallen welke werden gebruikt voor het maken van de vleugels. Bijgaande enige foto's, helaas laat de kwaliteit wat te wensen over ( pre digitaal)

    Groet,

    Mathieu.



    Mal vleugel beplaating.



    Landings gestel.



    NOS olie tank.



    Mal vleugel neus.



    Beschadigde vleugel.

  7. #37
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    hey mathieu,
    bedankt voor de foto's ze zijn mooi en ik weet nu in iedergeval hoe de wielen eruti horen te zien. ik kan ze alleen niet gebruiken voor mijn verzamelgeval (ik kan het wel boek noemen maar ik weet niet of dat wel klopt die benaming) want die gaat alleen over de DB 8a-3N (N staat voor Nederland en de titel van het werk is De Douglas DB 8A-3N met als subtitel in Nederland). maar toch bedankt, ik denk niet dat er erg veel over is van douglas vliegtuigen dus is het goed dat ze worden bewaard ( en zeg nou zelf, 1 kroon per stuk is toch een koopje?)

    @ Chris,
    ik weet het niet, mijn interesse ligt in de d21 d23 g1 t5 t9 dus ik denk dat het de D.XXI gaat worden, maar eerst maar kijken hoe dit loopt.
    gr
    sander

  8. #38
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    zo daar ben ik weer, van deze kisten heb ik weten te achterhalen wat de nummers zijn. de eerste is de 391, wat ook wel te zien is aan het nummers, maar ik kon niet zien of het de 381 of de 391 was. even gekeken of het camo patroon van een 8 serie of een 9 serie was, dat was dus het laatste en dus is het de 391.
    de 2e is een vliegtuig uit de 8 serie, met als je goed kijkt een stok onder de vleugel, rotzooi op de achtergrond, en een doek over de motor. de enigste kist waarvan foto's bekend zijn met stokkken onder de vleugels en met een doek tussen een puin hoop zijn van de 383, dus groote kans dat dit de 383 is. engiste rare is dat het lijkt alsof de kist heel erg omhoog wijst, alsof de achterkant is doorgezakt ofzo, maar dit kan ook te maken hebben met het perspectief/ scheef houden van de camera.
    de laatste is de 391 op Ockenburg (met op de achtergrond de 396). er zijn 2 vliegtuigen afgebrand op Ockenburg, de 389 en de 391. ik dacht eerst dat het misschien de 389 kon zijn maar dan op een ander moment gefotografeerd, maar het camouflage patroon zegt dat het een 9 serie is, dus kan het alleen nog maar de 391 zijn.
    dat was het voor deze keer. als iemand de rest weet of mijn vragen kan beantwoorden uit het douglas mpm topic dan zou ik dat op prijs stellen. meer foto's zijn altijd nog gewenst.
    groeten,
    Sander





    Laatst gewijzigd door Arjan; 1 februari 2011 om 10:03

  9. #39
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    hallo allen,
    ik ben momentee lbezig met vleigtuig nummer 387, maar ik heb een probleem, 2 site zeggen dat deze is neergestort in nootdorp, terwijl het verliesregister en een andere site zeggen dat deze is neer gestort in leerbroek. als ik kijk naar waar de andere zijn neergestort en hun missie probeerde uit te voeren is nootdorp erg plausibel en leerbroek ligt ver uit het gebied waar de rest van de kisten opereerde. probleem is volgens het verlies register is die daar neergestort. weet iemand wat er hier aan de hand is?

  10. #40
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Deze foto's zijn ooit op Ebay geplaatst, of op het voormalige Allaboutwarfareforum.

























    Laatst gewijzigd door Arjan; 4 februari 2011 om 08:56

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •