Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Imam Romeo Ro.1 (de Italiaanse Fokker C.5)

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard Imam Romeo Ro.1 (de Italiaanse Fokker C.5)

    Hallo,
    Voor mijn boek over het buitenlands gebruik van de Fokker C.5 ben ik geen enkele uitdaging uit de weg gegaan. Want, de sceptici/kritici dachten dat het onmogelijk zou zijn om ook iets zinvols te schrijven over de geschiedenis van de Romeo Ro.1, de in Italie in licentie gebouwde Fokker C.5.
    Dat is me alleszins meegevallen; ik heb heel wat op papier weten te krijgen.

    MAAR.
    Grote kwelgeest, dat zijn de foto's. Zie ze maar eens te vinden. Heel wat gemail en gecorrespondeer heeft helaas erg weinig opgeleverd. Welgeteld zes foto's van fatsoenlijke kwaliteit. Dat is in ieder geval iets, en ik ben er ook zeker blij mee, maar ik ben toch op zoek naar meer foto's.
    Heeft iemand suggesties, of misschien zelfs een onuitputtelijke verzameling? Ik hoop te horen!

  2. #2
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik zal eens bij wat oude Italiaanse contacten navragen

  3. #3

    Standaard

    hier staat nog een mooie foto. misschien wil hij meewerken
    ....
    Italien aircraft identification - Wehrmacht-Awards.com Militaria Forums

    in deze folder van Alenia Aeronautica wordt de Romeo R.1 ook benoemd.

    http://viewer.zmags.com/publication/...2d#/3e30bb2d/2 bij 1928

    misschien hebben ze nog meer ??
    Laatst gewijzigd door eric7325; 26 januari 2011 om 15:11

  4. #4
    Geregistreerd
    2 juli 2008
    Locatie
    Riverton, Western Australia
    Berichten
    102

    Standaard

    You probably got this information already:
    A licence version of the Fokker C‑VE, one Ro-1 was purchased in Italy in 1928 for use by the naval attache in Italy with US Navy serial A7565.
    A similar aircraft was used by the military attache but, although painted in USAAC markings it retained its Italian Air Force serial 10217. It has, however, also been suggested that it had Italian Air Force serial MM10051. This particular aircraft was written off on 5 January 1934 at Palassele, Italy.
    If you have a photo of either of these aircraft, please can I have t.

  5. #5

    Standaard

    Als ik me niet vergis hebben ze een paar jaar geleden enige wrakken van Ro 1 gevonden in Afganistan. Wat is daar mee gebeurt?

    Chris

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dat waren Ro-37's, die zijn (althans, in ieder geval 1) naar Italie teruggebracht en wordt nu gerestaureerd.
    Er ligt in ieder geval 1 Romeo Ro.1 wrak in de Lybische woestijn.

    Bedankt voor de reacties zo ver! Jos, Thanks for the info, that bit of info about the writing off is actually new for me!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •