Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: De Kooij

  1. #1
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard De Kooij

    C5, S3's, FK51, D21, S9
    Op de Kooij waren nog veel oude S3 lestoestellen, weet iemand ook of ze roundels of driehoeken hadden tijdens de bombardement?

    gr Henry

    Laatst gewijzigd door Arjan; 1 februari 2011 om 08:48

  2. #2
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard de kooij

    Bij nader inzien kon het rechts ook wel een FK-56 zijn (en geen FK51) die ook op de Kooij waren

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    FK-56's waren voor zover ik weet alleen op De Vlijt (Texel) te vinden, wellicht ook een enkele op Haamstede.
    Rechts is wel degelijk een FK-51 (MLD uitvoering)

  4. #4
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard .

    Ik haal de Kooij en de Vlijt nog wel eens door elkaar...

  5. #5
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    hey, ik heb nog een foto van de kooy, maar ik weet niet welke kisten het zijn. hij is gestempeld op 1934 dus jongere ksiten dan dat jaar kunnen het in iedergeval niet zijn.
    ik heb nog meer foto's van odue fokkers enzo, de s9 en c5 dus als je die nodig hebt voor iets moet je het maar even zeggen. als je een betere foto wil moet je het ook zeggen hoor, hij zit hier nog in het plactic mapje van het album waar de rest van mn kaarten ook in zitten.

    Laatst gewijzigd door Arjan; 1 februari 2011 om 08:48

  6. #6
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard kooij

    De Z-kisten zijn Fokkers CVe
    De S-kisten zijn Fokkers SIII
    De D-kisten zijn Fokkers DVII of CI

  7. #7
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ok bedankt bazzmann! heb je enig idee wanneer deze foto is genomen en wat er met deze kisten is gebeurd in wo2?

  8. #8
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard KOOIJ

    Ik denk dat deze foto genomen is tussen 1935 en 1938. De grijze Fokker CVe en de CI zijn ongeveer een jaar voor de oorlog uit dienst genomen terwijl de nog oudere SIII nog tot de oorlog aanwezig was want die staan nog op foto's na het bombardement. Sander je mag altijd foto's opsturen naar mij, want er zijn altijd foto's die ik nog niet heb. Het zelfde geld voor jou, als je nog iets zoekt. Hier nog wat SIII's









    Laatst gewijzigd door Arjan; 1 februari 2011 om 08:49

  9. #9
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    zeg bazzmann, het kan niet tussen 35 en 38 zijn, want de stempel is van 1934. maar hij kan natuurlijk ook daarvoor zijn genomen. of niet? en plaatjes, ik wil ze wel allemaal, maar ik maar eerst even de douglas 8a verzamelding af, voordat ik aan een nieuwe begin en met al die foto's word het anders een rommeltje. ik ben trouwens eigenlijk wel geinteresseerd in d21 foto's en info over de patrouille van de 222 216 en 247 (hebben in mijn buurt ook gevlogen vandaar, is ook niet zo raar, want ik woon in de buurt van ypenburg)

  10. #10

    Standaard

    Hallo Henry,

    bezit jij deze foto ?

    Het is namelijk een foto uit mijn collectie (die ik met diverse mensen gedeeld heb).

    Ik ben niet zo erg "protective" voor wat betreft mijn foto's, maar het stoort mij wel als ze getoond worden zonder dat mijn eigendom vermeld woirdt.

    Jan

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •