Pagina 2 van 19 EersteEerste 1 2 3 4 12 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 182

Discussie: snelweg den haag/ delft mei 1940

  1. #11

    Standaard

    De snelweg tussen Rotterdam en Delft??? Daar reed ik vandaag nog overheen. De A13 ziet er nu wel heel wat anders uit. Het is goed mogelijk dat daar helemaal niets meer van terug te vinden is en dat niemand meer exact aan kan wijzen waar de Junkers zijn verongelukt.

  2. #12
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Ik ben in Overschie geboren.Volgens sommige berichten lagen er ook een aantal van de Ju 52's redelijk dichtbij op de Rijksweg(13) ter hoogte van Overschie-dat stond onder meer op ansichtkaarten- die je kon kopen- met die Ju's erop. Met mijn broer ging ik als het mooi weer was 'vliegtuigen kijken' bij Ypenburg/Avio Diepen, Wat ik me goed herinner van als we daar heen gingen zijn die liguster(?)heggen die je op die foto's ziet. die zijn er zeker tot +/- 1959 geweest. Na die tijd is de weg door de snelle motorisering flink onder handen genomen. Dat kon je onder meer goed zien bij Ypenburg- waar nu (nog?) een slipschool zit lag een oud stuk RW13.
    Laatst gewijzigd door grasshopper; 31 januari 2011 om 19:07

  3. #13
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ja nederland is nogal veranderd sinds 1940. maar die laatste foto, daar staat langs de snel weg een trein lijn. liep er toen ook een langs de a13? volgens mij niet. en de duitsers hebben die echt niet tijdens de oorlog daar neergezet en vervolgens tegen het eind van de oorlog weer weg gehaald.

  4. #14
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Achterop de foto staat " autobahn nach amsterdam "
    Ik heb de foto ook geplaatst om een beeld te geven hoe het er toen ongeveer uit zag .
    het is ook niet de exacte plaats van de landingen .

  5. #15
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ah ok dat verklaart een hoop haha. weet u toevallig wat voor (wit) schaakstuk te zien is op een van deze kisten? ik weet dat enkele op valkenburg en loosduinen het witte paard hadden, maar bij deze kan ik eingelijk alleen maar zien dat het een wit schaakstuk is.
    Laatst gewijzigd door sander; 1 februari 2011 om 15:36

  6. #16
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Dat klopt , het is een schaakstuk ( wit paard )
    Er zijn meerdere foto"s bekend met dit embleem op de neus.

  7. #17
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Wat dat spoorlijntje betreft,zowel de lijn van R'dam- Delft naar Holland Spoor als het lijntje van R'dam-Hofplein naar Voorburg liggen niet in de buurt van RW13- dan rest de vraag- is dat inderdaad RW13 op die foto. Langs de (huidige) A12 lig wél zo'n lijntje maar ik heb geen idee hoe die Rijksweg er in 1940 uit zag en of daar ook Ju 52's zijn neergekomen.

  8. #18
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Autobahn nach Amsterdam"" is een ruim begrip
    Een duitser in Nederland die ook niet weet waar hij is op dat moment .
    Dus het hoeft zeker niet rijksweg 13 te zijn

  9. #19
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Das stimmt!

  10. #20
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Tussen Delft en Den Haag lag (Grote Atlas van Nederland) wel een spoorlijn in de buurt van de A13, maar er niet vlak langs.
    Vlak langs de A12 (Gouda - Den Haag) lag wel een spoorlijn. Mij lijkt dat de beste kanshebber. Dus ik ga met Sander mee.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •