Pagina 8 van 19 EersteEerste ... 6 7 8 9 10 18 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 182

Discussie: snelweg den haag/ delft mei 1940

  1. #71
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan wullink Bekijk bericht
    coll. J Wullink
    Inderdaad een Russische toestel, en wel een Tupolev ANT-6 bommenwerper. Van een later model aangezien er een driebladige propeller bij ligt.

  2. #72

    Standaard

    Het toestel bij 't Woudt was de 1Z+JY van 14./KGzbV.1. Dit was niet het toestel van fw Niederer, dat was er een van 10./KGzbV.1 die bij Delft neerkwam.

    Ttouwens prachtige fotos Jan, hoop dat je er nog meer hebt. Van een boel Ju52's die neerkwamen zijn amper fotos beschikbaar.
    Om er een te noemen die mij al jaren intrigeert is degene die bij Sevenum (boven Venlo) neerkwam. (Heeft formeel natuurlijk niks met dit topic van de rijksweg bij Delft te maken). Er zijn veel foto's van, maar op geeneen kan ik de code lezen.
    En zo zijn er nog meer!

    Groeten,

    Pieter

  3. #73
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Ik heb de gegevens van het SGLO verliesregister .
    Dus dat register is ook niet helemaal correct
    Er komen binnenkort nog wat meer foto's van dit onderwerp..
    Laatst gewijzigd door jan wullink; 20 mei 2011 om 22:49

  4. #74
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ja die van 't woudt klopt ook niet helemaal, op 1 foto is de 1Z te zien en een andere alleen een J. de 1Z is niet te zien tis erg raar maarja. ik ben trouwens op zoek naar alle junkers 52 foto's van die van 't woudt en ook van een junker en heinkel die in den hoorn schijnen neergestort te zijn. kan iemand mij daar mee helpen?
    Gr,
    Sander
    ps ga waarschijnlijk morgen even foto's maken.

  5. #75
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Coll. J Wullink
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 11 april 2019 om 19:35

  6. #76
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    zo, ik ben vanmiddag even foto's wezen maken, met gevaar voor eigen leven over een hekje geklommen en een weiland in gelopen, een sloot overgestoken d.m.v. een gammel plankje. tijdens het foto's maken natuurlijk bang om gesnapt te worden door een of andere boze boer (ik had geen toestemming gevraagd omdat ik geen idee had van wie het land was). ik heb de plek kunnen achterhalen en wat vergelijkings foto's genomen. toen ik wat om mij heen keek zag ik vervolgens een tractor in mijn richting komen en de boer uitstappen, dus ik ging maar vast in de richting van mn fiets lopen om aan te tonen dat ik toch al weg ging en om die man voor te blijven. de boer ging gelukkig weer terug in zn tractor (had me blijkbaar niet gezien) maar naast mn fiets stond een man en die klom ook over het hekje heen in mijn richting, ik vreesde het ergste.
    ik liep mn ondergang tegemoet, bereidde me al voor op een gesprek met de boze boer, maar er was toch iets vreemds aan hem. hij liep namelijk zoals mijn vader dat ook doet. maarja ik moest eerst nog proberen droog aan de overkant van een sloot te komen door te balanceren op dat gammele plankie dat daar nog lag en verassend genoeg mijn gewicht hield.
    nog steeds richting de boer lopend kwam die ook steeds dichterbij en mn hart klopte in mn keel. de boer keek even op en ik zag dat hij dezelfde bril heeft van mijn vader. hij zegt meteen daarop hey en ik zie wat mn vermoeden al was. het was gewoon mn vader
    ik weet in ieder geval wat ik de volgende keer ga doen als ik iemands land op ga; ik vraag gewoon even toestemming.

    dan nu even een verhaaltje over de Junkers van het woudt geciteerd uit het dagboek mijn dagboek van Tetteroo (echt, dat boek moet je hebben, tis erg leuk geschreven en mooie foto's staan er in).

    "overal zag ik op geringe hoogte groepjes van drie Ju-52 vliegtuigen vliegen, tot grote ergernis en angst van vele mensen. Terwijl ik in De Lier was, probeerde drie Junkers bij ons en bij A. Ammerlaan op het land te dalen, maar aangezien de uitloop ruimte te kort was, gaven de piloten weer vo lgas en daverden de lucht weer in waarbij ze rakelings over ons huis heen scheerden, tot grote angst van mijn moeder. Dit herhaalde zich enkele malen totdat een der Junkers probeerde achter de boerderij van Jan Zoneveld te landen. Weer rolde de zware machine over het land maar raakte daarbij in een sloot waarbij het landingsgestel werd afgerukt (grappig feit is dat 71 jaar later het slootje voor mij nog steeds een obstakel was). Twintig Duitsche soldaten stapten uit en begaven zich naar het Woudt waar de bewoners door de zwaar bewapende kerels in hun huizen werden gedreven. De melkauto van de 'Sierkan' die daar even later aankwam, werd onklaar gemaakt en de chauffeur werd achter slot gezet evenals een bakker uit Schipluiden, die met een auto vol brood op het Woudt kwam, terwijl de lading van deze twee auto's bij de Duitschers zeer welkom was.

    weten hoe het verhaal van de chauffeurs verder gaat? moet je het boek kopen ik kan wel het hele verhaal gaan schrijven maar dat is toch iets van de gekke en ook een beetje off topic.

    zo dat was het dan, mijn 200e post, en ik vind hem erg geslaagd.
    Groeten,
    Sander
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)        
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 11 april 2019 om 19:37

  7. #77
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Sander bedankt voor de mooie vergelijkingsfoto's
    Het is exact de locatie , ik denk dat als je met een metaaldetecter daar gaat zoeken , dat er nog wel wat resten boven komen.
    En dat met inzet van je eigen leven

  8. #78
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    haha ja, ik wou nog gaan kijken maar toen kwam de boer dus ineens uit zn tractor, dus dat is niet doorgegaan. ik heb ook geen metaal detector dus dan word het toch ook al moeilijk, en waarschijnlijk reageerd die ook niet op golfplaat dus dan word het al moeilijk om iets te vinden hahaha. p.s. komt er eens een keer een NL meeting ofzo? vraag me steeds af wie de mensen zijn die achter de avatars zitten.
    Gr
    Sander

  9. #79
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    p.s. komt er eens een keer een NL meeting ofzo? vraag me steeds af wie de mensen zijn die achter de avatars zitten.

    Lijkt me een leuk idee

  10. #80
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •