Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Grumman TBM Avenger op De Kooij (1971).

  1. #1
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard Grumman TBM Avenger op De Kooij (1971).

    In 1971 heb ik als 16 jarige jongen een vliegkamp op De Kooij, georganiseerd door de Jeugd Luchtvaart Brigade van de KNVvL, bijgewoond. Bijzonder interessante week waar ik na al die jaren nog fijne herinneringen aan heb. Een van de neven aktiviteiten die wij als groep hadden ontplooid was een bezoek aan het TBM Avenger vliegtuigwrak wat langs het veld stond. Nu ja wrak, zo ver ik mij kan herinneren was het toestel nagenoeg compleet op wat instrumenten na. Na onze week echter geheel zonder instrumenten en schakelaars.

    In die tijd beschikte ik helaas nog niet over een fototoestel. Wie heeft echter wel een foto (of aanvullende gegevens) van deze kist?
    Laatst gewijzigd door si204; 31 januari 2011 om 23:18

  2. #2
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Een foto van die Avenger heb ik niet maar wél ook heel goede heirnneringen aan de JLB!

  3. #3
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grasshopper Bekijk bericht
    Een foto van die Avenger heb ik niet maar wél ook heel goede heirnneringen aan de JLB!
    Ja?
    Nou?
    Kom op dan, vertel!!

  4. #4

    Standaard

    037, verbrand op Valkenburg in 74/75

  5. #5
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    037, verbrand op Valkenburg in 74/75
    TCI, bedankt voor deze informatie. Kan ik wat gerichter mee zoeken.

  6. #6

    Standaard

    Er was geen museum dat belangstelling voor de kist had. Dus dan maar verbranden. Vind het nog altijd een schande dat dit zo gegaan is, en we een TBM missen in het MLM. Had ook graag de 045 voor Nederland behouden gezien, was de laatste nog bestaande TBM 3W2, door de Amerikaanse eigenaar inmiddels volledig verkl$%t!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 april 2016 om 22:48

  7. #7

    Standaard

    Hoi,

    Onvoorstelbaar hoe men in die tijd omging met zulke zaken! Wordt er wel een beetje verdrietig van. Helaas was deze kist niet de enige die in die tijd vernietigd werd. Ook grote delen van de Fokker T.9 zijn toen verschroot. Voor eeuwig zonde!!
    Is de foto in voorgaande post de kist waar Jan het over had?

    Groet,

    Mathieu.

  8. #8

    Standaard

    Hoi Mathieu,

    Ja, dat is hem. Ex School De Kooij. Stond daar met een S55 die wel bewaard is, en nu in Lelystad staat. Aanbod MLD was toen of een Tracker, of de Avenger voor een museum. Er werd voor de Tracker gekozen.

    Gr R

  9. #9
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    TCI, wauw, dat is inderdaad de kist. Daar ben ik zeer content mee. Ja, eeuwig zonde dat deze kist is vebrand. Ik kan me nog herinneren dat ik in de vleugels de houders en transportbanden voor de boordmunitie aantrof. Waren helaas iets te groot om de poort uit te smokkelen, want anders

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •