Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: Opkomst van het vliegtuigspotten in Nederland

  1. #11

    Standaard

    Zelf heb ik vaak, nog in korte broek, Schiphol (nu Schiphol Oost) bezocht en foto's proberen te maken met mijn Agfa Klik camera. De foto's mislukten meestal. Dit speelde zich af in de jaren 50. Voor mijn camera kwamen bij voorbeeld: Constellation, Super Constellation, Dakota, Auster, Dominie, Viking en ander "spul" uit die tijd. Je kon vrij aardig fotograferen in die tijd vanaf de bezoekersgalerij bovenlangs het platform maar ook aan de linkerkant van het platform waar de MAC-Dove (rondvluchten!) vaak stond geparkeerd.

  2. #12
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    520

    Standaard

    Gert,misschien heb ik wel vaak naast je gestaan. Op de fiets naar Schiphol of als het slecht weer was met de bus van Maarsse en Kroon vanaf het Victoria Hotel, naast het Damrak. Voor 12,00 gulden mocht ik een rondvlucht maken met de MAC-Dove als abonnee van Cockpit.
    Mooie nostalgie

    flight

  3. #13

    Standaard

    hoe ging dat in die tijd .. die rondvluchtjes maken ? waar he hoe regelde je dat ?

  4. #14

    Standaard

    nog meer anecdotes van die tijd ? Ben zeer benieuwd. Kon je zomaar gratis het panorama terras op dan ? Zijn er nog wat foto's van.

  5. #15

    Standaard

    Ik ben eigenlijk ook wel zeer benieuwd naar welke luchtvaartbladen, blaadjes er in Nederland voor het publiek te verkrijgen waren zo tussen 1950 en 1960 en later. Neem uiteraard aan zeer weinig en zeer beperkt, maar welke bronnen van informatie waren er ? Cockpit startte in 1960.

  6. #16
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Avia, De Vliegende Hollander, Mach Magazine(Belgisch) Herkenning en uiteraard de RAF Flying Review & Air Pictorial om maar wat te noemen.
    Mijn ouder broer had een Voigtlander 6x6 camera en heeft zeer veel foto's gemaakt op Zestienhoven en andere velden/bases.
    linkud16hoven.nl
    Laatst gewijzigd door grasshopper; 12 augustus 2011 om 10:29

  7. #17
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grasshopper Bekijk bericht
    Magazinelinkud16hoven.nl
    Welk internet is dat?

  8. #18

    Standaard

    oud Zestienhoven.nl - Home

    denk ik .......

  9. #19
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eric7325 Bekijk bericht

  10. #20

    Standaard

    Als ik de woorden ROZAS en 06-24 zeg.. komt er dan wat bij jullie boven?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •