Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: piper en beaver strips

  1. #11
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    40

    Standaard

    Vermoedelijk was er ook een strip bij Barchem, aangezien ik in een logboek van een vml. 300 Sqn waarnemer op 7.7.65 een Stripverkenning Barchem met de R-110 tegen kom. Aan de strip van Ermelo heb, toenterijd als tiener, goede herinneringen aan de Pipers, Beavers, Alouettes en ook nog een keer een detachement van de MLD met de Augusta Bell !

    Ermelo:


    Uploaded with ImageShack.us




    En de strip bij Oldebroek/ 't Harde !


    Uploaded with ImageShack.us
    Laatst gewijzigd door Mustang; 5 september 2011 om 16:14

  2. #12
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    40

    Standaard

    Overigens was er op 24.6.65 nog een stripverkenning Halle met de R-126.

  3. #13

    Standaard

    Hoi Mustang,

    Dank voor de info , kan je de locatie van die van Ermelo iets specifieker maken? Groot gebied op de foto

    Hou me ook aanbevolen voor foto's ter plekke.

    Dank!

    Marcel

  4. #14
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    40

    Standaard

    Marcel,

    Grofweg een accentje aangebracht voor de drie banen, ong. 350 x 60 m.

    Gr.

    Paul



    Uploaded with ImageShack.us

  5. #15

    Standaard

    Hoi Paul,

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mustang Bekijk bericht
    Marcel,
    Grofweg een accentje aangebracht voor de drie banen, ong. 350 x 60 m.
    Gr.Paul
    Dank! Krijg nu een beetje beter beeld, kijken of we er iets van kunnen maken.

    Marcel

  6. #16
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Locatie
    Nijkerk
    Berichten
    9

    Standaard

    De Beaverstrip te Nieuw-Milligen (check de juiste schrijfwijze) is t/m eind jaren 60 in gebruik gebleven. Toen ik in 1974 op AOCS-NM kwam was de strip al door struikgewas en berken langzamehand dichtgegroeid. Als teener was ik vanaf 1965 vaak te vinden op de strip in Ermelo. Vanuit mijn zolderraam kon ik zien of er Piper of andere vliegactiviteiten waren, dus snel met de fiets en later op de brommer er opaf, gewapend met camera! Bijna mijn hele Piper-archief heb ik daar bij elkaar gesprokkeld...Grote oefeningen werden daar regelmatig gehouden met de KL, waarbij er soms rijen Alouette3's, Pipers, Beavers op de strip stonden, in de bosranden gaarkeukens, commando-tenten enz enz. Ook de MLD hadden hier nog wel eens een kampement en kwamen met 3 of 4 UH1's. Interesse in L21 activiteiten op airstrip Ermelo (en elders)? Kijk dan op deze link: L21 Piper Cub Klu | Foto's Vliegtuig | Vervoersmiddelen | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

  7. #17

    Standaard

    Wellicht geeft deze website wat ontbrekende informatie
    Abandoned & Little-Known Airfields: NL - Gelderland
    Via hoofdmenu ook andere delen van Nederland te bekijken....

  8. #18
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Heb de site al een aantal keer bezocht, zeer aan te bevelen!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GerritvandeVeen Bekijk bericht
    De Beaverstrip te Nieuw-Milligen (check de juiste schrijfwijze) is t/m eind jaren 60 in gebruik gebleven. Toen ik in 1974 op AOCS-NM kwam was de strip al door struikgewas en berken langzamehand dichtgegroeid. Als teener was ik vanaf 1965 vaak te vinden op de strip in Ermelo. Vanuit mijn zolderraam kon ik zien of er Piper of andere vliegactiviteiten waren, dus snel met de fiets en later op de brommer er opaf, gewapend met camera! Bijna mijn hele Piper-archief heb ik daar bij elkaar gesprokkeld...Grote oefeningen werden daar regelmatig gehouden met de KL, waarbij er soms rijen Alouette3's, Pipers, Beavers op de strip stonden, in de bosranden gaarkeukens, commando-tenten enz enz. Ook de MLD hadden hier nog wel eens een kampement en kwamen met 3 of 4 UH1's. Interesse in L21 activiteiten op airstrip Ermelo (en elders)? Kijk dan op deze link: L21 Piper Cub Klu | Foto's Vliegtuig | Vervoersmiddelen | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!
    Wat een genot om naar deze verzameling te kijken

  10. #20

    Standaard

    Er zijn wel een paar stripjes geweest, zal een overzicht maken.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •