Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: FK-23 "Bantam" Verkocht/uitgeleend

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard FK-23 "Bantam" Verkocht/uitgeleend

    De NVI FK-23 "Bantam" gaat Lelystad verlaten!

    ::Avianet.eu:: De luchtvaartsite van Nederland.

  2. #2

    Standaard

    Staat hier ook al een paar dagen te lezen. En voordat de vinger weer naar Lelystad gewezen wordt, het toestel was eigendom van de Koolhoven Stichting, en niet van het grote museum waar het stond, staat en ook had moeten blijven staan. Tenminste, zo denk ik er over. Welke Rijksmuseum bezoeker heeft nu belangstelling voor een vliegtuig, en welke luchtvaartfanaat gaat nu naar een schilderijenmuseum. Ik niet in ieder geval, ben ik veels te a cultureel voor.
    Laatst gewijzigd door Roger Soupart ( R. I. P. ); 28 februari 2011 om 09:42

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik wijs naar niemand, eerwaarde. Ik schrijf alleen een objectief bericht. Don't shoot the messenger!

  4. #4
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Ik wijs naar niemand, eerwaarde. Ik schrijf alleen een objectief bericht. Don't shoot the messenger!
    Ja, ja......................

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Ik wijs naar niemand, eerwaarde. Ik schrijf alleen een objectief bericht. Don't shoot the messenger!

    En waar zou ik daar dan iets over gezegd hebben? Ik schreef "en voordat dat etc". Dat geeft aan dat er nog geen reactie richting die kant te lezen was. Ik zeg dus niets over wat je geschreven hebt. En zoals gezegd, het bericht over de verhuizing stond al vanaf donderdag onder de nieuwssectie hier te lezen.

  6. #6

    Standaard

    Hoi,

    Inderdaad erg jammer dat het toestel Aviodrome gaat verlaten!! Zoals TCI zich al schrijft: niet veel luchtvaart liefhebbers zullen naar dat museum gaan. Helaas weer minder aandacht voor Koolhoven! Laten we hopen dat het vliegend FK 23 project snel klaar is!!

    Groet,

    Mathieu.

  7. #7

    Standaard

    Je kunt het ook zo zien: Het grote publiek (hoeveel/weinig belangstelling ze ook hebben) krijgt in elk geval eens te zien dat er naast Fokker e.d. ook andere Nederlandse vliegtuigen waren.

  8. #8

    Standaard

    Wat is de doelstelling van de Koolhoven Stichting dan?
    Verspreid zoveel mogelijk toestellen over Nederland?

    Jammer maar het Aviodrome wordt steeds minder interessant.

    Cees

  9. #9
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Mooi is de tekst van het persbericht :

    De overblijfselen zijn indertijd door de Stichting Koolhoven naar Nederland gehaald en het toestel is in volle glorie gerestaureerd.

    Hoe snel men de dingen vergeet. De restanten zijn destijds door de stichting " Vroege Vogels" gekocht. De restanten bestonden uit ongeveer restanten van1 romp en 2 sets vleugels en een zeldzame ABC wasp motor. De Koolhoven stiching heeft toen de romp , 1 set vleugels en de motor gekregen in ruil voor een tekeningen pakket om een vliegend exemplaar te bouwen.

    Pim

  10. #10

    Standaard

    Hoi Pim,

    Hoe gaat het eigenlijk met het vliegende FK 23 project? Al enig zicht op wanneer het toestel klaar is?

    Groet,

    Mathieu.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •