Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Informatie gezocht over Johannes (Jo) Overdijk

  1. #11

    Standaard

    Beste Klaas,
    Ik heb achteraf nog de namen van een tweetal van de mitrailleurschutters die als passagier meevlogen in een interviewverslag gevonden. Een van de twee was uw oom. Ik zal zodra ik even tijd heb opzoeken van wie ik die info heb. De M555 is met alle bemanningsleden en passagiers spoorloos verdwenen. Vliegtuig en iedereen bleven vermist. Met vriendelijke groet en dank voor uw positieve commentaar op De luchtstrijd rond Borneo,
    Peter Boer

  2. #12

    Standaard

    Inmiddels mijn bron teruggevonden. Dit was de inmiddels helaas overleden heer J. Wetser die december 1941 gelijktijdig met uw oom te Tjikembar tot mitrailleurschutter is opgeleid op Curtiss-Wright CW-22 vliegtuigen van de 1e Verkenningsafdeling van de ML/KNIL. Met vriendelijke groet,
    Peter Boer

  3. #13
    Erik Guest

    Standaard Klaas

    Hallo Peter.
    Mijn broer Klaas Overdijk is helaas op 23 september j.l. overleden.
    Wij waren beiden bezig met het onderzoek naar onze oom Johannes.
    Nogmaals bedankt voor de informatie die je ons gegeven heeft,
    het geeft ons eindelijk duidelijkheid.

    Mij rest wel nog de vraag waarom Johannes Overdijk niet vermeld is geworden op het Monument "gevallen Luchtvarenden" te Soesterberg?

  4. #14

    Standaard Johannes Overdijk

    Beste Eric,
    Allereerst mijn condoleances. Ik ontdekte tot mijn spijt te laat dat Johannes Overdijk ook op de gedenkzuil hoort. Ik heb vrijwillig meegewerkt aan het verzamelen en controleren van te vermelden namen van omgekomen ML/KNIL personeel, maar omdat ik een hoop aantekeningen uit vroegere interviews door omstandigheden nog niet orderlijk heb kunnen archiveren, heb ik ondanks grondig spitten toch een enkele naam gemist die ongelukkig genoeg ook niet door anderen is aangeleverd. Ik hoop dat dit in de toekomst kan worden recht getrokken. Met vriendelijke groet,
    Peter Boer

  5. #15
    Erik Guest

    Standaard Johannes Overdijk

    Langs deze weg wil ik namens mijn familie en mij zelf u van harte danken voor de informatie over Johannes Overdijk.
    Op 6 september a.s. is er een herdenkingsceremonie voor mijn oom Johannes en zal zijn naam zijn bijgezet op het monument gevallen luchtvarenden te Soesterberg.

    Erik Overdijk.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •