Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Me 323 "gigant"

  1. #1
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard Me 323 "gigant"

    "De Me 323 "gigant " doet zijn naam eer aan , het was toen het grootste vliegtuig wat de luftwaffe in dienst had .
    De eerste versie ( Me 321 ) had geen mototren , maar werd gesleept door een dubbele He 111.
    De tweede versie ( Me 323 ) was voorzien van zes 1140 pk sterke Gnome Rhone motoren .
    Er zijn van de Me 323 198 stuks gebouwd en ze werden voornamelijk aan het oostfront ingezet.
    Foto"s van dit toestel zijn betrekelijk schaars.
    Enjoy

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Mooi! ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze ook in noord afrika landde (geen idee waar ze vandaan kwamen italië ofzo) en dat ze na landing niet meer konden opstijgen.
    maarre, hoeveel foto's heb jij wel niet?heb je toevallig ook nog foto's van d-day en market garden (ik heb weer eens een verzoekje)

  3. #3
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander Bekijk bericht
    maarre, hoeveel foto's heb jij wel niet?
    Héééééééél veel volgens mij

  4. #4
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Ik heb ongeveer zo"n 135 fotoalbums uit de tweede wereldoorlog en daarnaast ongeveer een paar duizend losse foto"s naar onderwerp uit die periode ( vliegtuigen ,tanks , spoorwegen , kriegsmarine ect. )
    voorlopig kan ik hier op het forum nog wel wat plaatsen en dat is ook wel mijn intentie Dus als er verzoekjes zijn ?

  5. #5
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    jah, ik zou graag een foto willen zien van een hamilcar glider die tijdens Operation market garden met zn neus de grond is in gebrood en op zn kop terecht is gekomen, het hele verhaal van die crash is erg intrigerend (vind ik) maar ik vind de hamilcar op geeneen luchtfoto terug. ik kan het verhaal er wel bij schrijven als er vraag naar is.

  6. #6
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Prachtige kleurenfilm over de ME 321 Gigant gemaakt door Karl Hoeffkes.

    Karl Hoeffkes - Transportsegelflugzeug ME 321 "Gigant" (M255) - YouTube

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •