Pagina 1 van 6 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51

Discussie: 1/48 Fokker F.VII & F.VIII

  1. #1
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/48 Fokker F.VII & F.VIII

    Weet iemand ook of de Fokker F8 (951) de motorgondels onder of in de vleugels had. Na aanleiding van een oud filmpje van een F.VIII heb ik gezien dat het onder de vleugels heeft gehangen, en het toestel had roundels. Maar de PH-OTO die in dienst was van de LVA had ze in de vleugels. Beetje verwarrend

    gr Henry

  2. #2

    Standaard

    De PH-OTO was een gemoderniseerde Fokker F.8, ook wel als Fokker F.8A aangeduid. De motoren waren in de vleugelneus gebouwd. Dat zorgde voor een hogere snelheid, die net iets te hoog was voor de kist. Waarop er een snelheidsbeperking kwam.
    Zie ook het andere topic, met daarin foto's van een DC-3. Edwin heeft daar een foto geplaatst van de inbouw van de motoren in de vleugelneus van deze F.8.

  3. #3
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard F.viii - 951

    Ik ga er maar vanuit dat de PH-OTO alias 951 de motoren in de vleugels had. Lijkt mij ook het meest logisch. Dan bouw ik het in deze vorm.

  4. #4

    Standaard

    Dat klopt. Dat vermeld ik in het bericht hiervoor. Alleen voor de PH-OTO geldt dit, die na vordering de registratie 951 kreeg. Khaki groen, oranje driehoeken, witte strakke 951 registratie.

  5. #5
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard F8

    Bedankt voor je reactie, heeft iemand dan ook tekeningen of profielen van deze kist? Voor, zij en boven aanzicht. Mag ook van de andere type F8 zijn.

    bij voorbaat dank

    gr Henry

  6. #6
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/48 - 951

    Ik ga er dan ook vanuit dat die bommenrek hetzelfde was als van de F.VII3m. Mocht het anders zijn geweest dan hoor ik het graag. Dit word op dit moment het grootste scratchmodel 1/48, 50cm spanwijdte, eens kijken of het wat word

    Geheel khaki groen
    Strakke 951 nummer
    Motoren in de vleugels
    Staartroer oranje????

    Omdat er vrij weinig bekend is over deze kist is aanvullende informatie graag gewenst

    gr Henry

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik heb maar een foto gezien van de F.VIII in ML kleuren. Het was een carteringsmachine (vandaar de goed gevonden registratie PH-OTO) en als zodanig ook gebruikt voor het in kaart brengen van een aantal stellingen in Nederland. Voor zover ik weet had het toestel uberhaupt geen bommenrekken!

    Ben benieuwd naar je vorderingen! Zo'n grote machine, dat is toch wel erg dapper!

  8. #8
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Oke bedankt Edwin, ik ben nu aan het zoeken hoe de bedrading aan de romp bevestigd was naar de roeren, als ik niets vind dan doe ik het als de F.VII-3m. Ik heb het dak en de bodem eraf gehaald en de romp veel breder gemaakt omdat het te smal was. Er was binnen een rij van 2 stoelen en 1 rij van een enkele stoel, zo kun je dat dan een beetje berekenen. De vleugel moet ik opnieuw van balsahout maken, die was weer te dun.

  9. #9
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Heeft iemand ook foto's van de Fokker F.VIII waarvan je goed kan zien waar de rompbekabeling heen gaat?
    Andere heldere foto's zijn ook zeer welkom.

    bij voorbaat bedankt

    Henry

  10. #10

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •