Pagina 1 van 12 1 2 3 11 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 117

Discussie: Mooiste boek op de plank??

  1. #1

    Standaard Mooiste boek op de plank??

    Hoi,

    Misschien leuk om eens te weten wat volgens jullie het mooiste/beste boek is wat in je boekenkast staat.
    Bij mij is dat zonder twijfel het boek "Fornebu 9 april". Dit boek, geschreven door Cato Guhnfeldt, gaat over de Duitse overval op het vliegveld bij Oslo. Het is A4 formaat boek van 365 paginas en beschrijft het gebeuren gezien vanuit de beide partijen en is voorzien van vele zeer fraaie foto's. Helaas is het alleen in het Noors, maar voor de echte liefhebber: het isbn nummer is 82-992194-1-8

    Groet,

    Mathieu.

  2. #2
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Dat is wel een gewetensvraag , hierbij wat favorieten in willekeurige volgorde









    Laatst gewijzigd door Arjan; 19 maart 2011 om 17:58

  3. #3
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    voor mij is dat "Escape from Arnhem" van Godfrey Freeman. het is niet echt een beschrijving maar een ooggetuigen verslag van de belevenissen van 1 man. en wat die man overkomt, je kan er zo een film van maken, laat ik het zo zeggen. het geeft ook heel erg goed de sfeer weer in arnhem. op nummer 2 staat bij mij "Glider Pilots at Arnhem" van Mike Peters en Luuk Buist, daar staan ook veel ooggetuigenverslagen in en word veel verteld over het verloop van de strijd in Arnhem wat ik ontzettend interessant vind. Beide Boeken zijn Engels, maar de eerste is ook nederlandstalig te verkrijgen geloof ik.
    gr,
    Sander

  4. #4
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan wullink Bekijk bericht
    dat is wel een gewetensvraag , hierbij wat favorieten in willekeurige volgorde
    .



    Laatst gewijzigd door Arjan; 19 maart 2011 om 17:59

  5. #5
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard mooiste boek op de plank

    Tsja, eigenlijk zijn er wel véél, en een paar hele mooie zijn er al langs gekomen! Hier een paar van mijn favorieten





    Laatst gewijzigd door Arjan; 19 maart 2011 om 18:00

  6. #6

    Standaard

    Dat is een moeilijke vraag, want ik heb zeer veel boeken.

    Maar met mijn passie voor buitgemaakte toestellen uit de Tweede Wereldoorlog staat War Prizes bij mij op de eerste plaats.

    Daarna een boek dat eigenlijk nog nog niet in mijn boekenkast staat, maar wel zeer hoog zal scoren bij mij als het zover is en dat is het komende boek van de Stichting Fokker G-1.

    Natuurlijk ook de boeken De Luchtverdediging in demeidagen 1940, de boekjes van Hugo Hooftman in de serie Nederlandse Vliegtuig Encyclopedie
    en het boek Vliegveld Bergen NH 1938-1945.

    Maar waar ik het meest trots op ben is een serie boeken (massale boeken) van de ingebonden uitgaven van het Londense Vrij Nederland van 1940 tot en met 1946 in perfecte staat, waarin zich ook een behoorlijk aantal foto's van (vooral) Nederlandse vliegtuigen bevinden.

    Jan

  7. #7
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    War Prizes is een prachtboek, een aanrader is ook zeker de aanvulling/ tweede deel ervan
    "The Album" van dezelfde auteur.

  8. #8
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Als u geïnteresseerd ben in War Prizes dan zijn deze misschien ook wel iets voor u:



    Laatst gewijzigd door Arjan; 19 maart 2011 om 18:00

  9. #9
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Niet mijn beste boek in de kast (vermoed ik, ik moet het nog lezen).
    Wel mijn laatste aanwinst (Fokker C.5 is al weer een poosje binnen ;-)

    Laatst gewijzigd door Arjan; 19 maart 2011 om 18:00

  10. #10

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •