Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Jezebel

  1. #11
    Geregistreerd
    30 januari 2017
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    429

    Standaard

    Naam: jezebel aan boord  Hr. Ms .Doorman.jpg
Bekeken: 647
Grootte: 34,7 KB

    Jezebel aan boord Hr. Ms.Karel Doorman

  2. #12

    Standaard

    Ik ben wel blij met wat er hier boven water komt omdat ik met de bouw van een model van de Jezebel bezig ben.
    In hoeverre is de kleurenfoto van jou bewerkt, Gerard? (En heb je nog meer leuks?)

  3. #13
    Geregistreerd
    30 januari 2017
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    429

    Standaard

    Naam: jezebel 1.jpg
Bekeken: 547
Grootte: 11,0 KB

    Nog een foto van de enige echte en onvervalste Jezebel

    Personen op de foto zijn onbekend

  4. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pitot Bekijk bericht
    Ik ben wel blij met wat er hier boven water komt omdat ik met de bouw van een model van de Jezebel bezig ben.
    In hoeverre is de kleurenfoto van jou bewerkt, Gerard? (En heb je nog meer leuks?)
    die is 100% zelf ingekleurd met als voorbeeld het kleine kleurenfotootje een paar posts daarvoor.

  5. #15

    Standaard

    Is dat niet die ene die in Aviodrome staat? (in geel)
    Ever saw a flying raccoon? Well... that would be ME!

  6. #16
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Flying Raccoon. De 'Jezebel' die in Aviodome staat is niet de echte. Jammer, maar helaas. Dit toestel is ooit in Engeland aangekocht. De originele Jezebel is uiteindelijk in handen gekomen van circus directeur Boltini, die er nooit mee gevlogen heeft. Het toestel is in 1967 gesloopt. JanJr.

  7. #17
    Geregistreerd
    30 januari 2017
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pitot Bekijk bericht
    Ik ben wel blij met wat er hier boven water komt omdat ik met de bouw van een model van de Jezebel bezig ben.
    In hoeverre is de kleurenfoto van jou bewerkt, Gerard? (En heb je nog meer leuks?)
    Ik heb hierbij een Decal van de Jezebel van de MLD en hoop dat je er iets van kun gebruiken
    Naam: jezebel decals.jpg
Bekeken: 523
Grootte: 47,1 KB

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.Prinz Bekijk bericht
    Flying Raccoon. De 'Jezebel' die in Aviodome staat is niet de echte. Jammer, maar helaas. Dit toestel is ooit in Engeland aangekocht. De originele Jezebel is uiteindelijk in handen gekomen van circus directeur Boltini, die er nooit mee gevlogen heeft. Het toestel is in 1967 gesloopt. JanJr.
    Ja hij ziet er wel erg 'nieuw' uit... of zou het een heli zijn die in de kleuren van de originele Jezebel is geverfd? https://www.flickr.com/photos/422390...84875/sizes/k/
    Ever saw a flying raccoon? Well... that would be ME!

  9. #19

    Standaard

    Bedankt Gijs, dat is inderdaad de versie die ik aan het bouwen ben, de gele dus (Insignia Yellow FS33538). Ik heb het model van Mach als basis en daar moet nogal wat aan gebeuren.
    De Jezebel in het Aviodrome is een Westland Dragonfly, in 1992 op Valkenburg in orde gemaakt en o.a. gebruikt voor tentoonstelling over de Watersnoodramp.

  10. #20
    Geregistreerd
    30 januari 2017
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    429

    Standaard

    Naam: Jezebel 2.jpg
Bekeken: 392
Grootte: 43,7 KB

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •