Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Ook G.1 335 terecht??

  1. #21

    Standaard

    Hey,

    Dat is geen grijze buik, dat is de rechterbinnenkant van de linkerstaartboom (vanaf achteren gerekend). Leuk trouwens dat je de foto erbij post, hij past goed bij de rest!

    Groet,
    Jan Grisnich

  2. #22

    Standaard

    Hier nog wat foto's! Ik had er vorige keer maar dan 10 in een bericht en dat kon niet ofzo? Maar ik ga mijn best doen!!









    Alex

  3. #23

    Standaard

    Hmm ik heb er een paar dubbel geplaatst zie ik

  4. #24
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex Bekijk bericht
    Hier nog wat foto's! Ik had er vorige keer maar dan 10 in een bericht en dat kon niet ofzo? Maar ik ga mijn best doen!!
    Alex
    Klopt, als je plaatjes linkt vanaf een andere site (of onze eigen gallery), mag je maximaal 10 toevoegen.
    Als je plaatjes als bijlage aan een bericht toevoegd, dan mogen dat er maximaal 20 zijn. Je moet ze alleen in setjes van maximaal vijf uploaden.

    Als je er meer hebt, verspreiden over meerdere berichten dus.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Hey,

    Dat is geen grijze buik, dat is de rechterbinnenkant van de linkerstaartboom (vanaf achteren gerekend). Leuk trouwens dat je de foto erbij post, hij past goed bij de rest!

    Groet,
    Jan Grisnich
    Oeps..., nu zie ik het ook.
    Sorry voor de ophef over de vermeende grijze buik.

    Grappig dat zojuist o.a. de 312 via eBay opduikt, zie topic: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...er-g-1-a-4809/
    Op de achterzijde kan men o.a. het woord Rotterdam ontcijferen.

    Gr, Rudie

  6. #26

    Standaard

    Thx Arjan, dan weet ik dat voor de volgende keer Hier nog de beloofde foto uit eigen collectie!



    Alex

  7. #27

    Standaard

    Hoi Alex,

    Heb je toevallig ook informatie waneer deze luchtfoto genomen is? Lijkt erop dat de 319 te zien is.

    Groet,

    Mathieu.

  8. #28

    Standaard

    Hallo Mathieu,

    Deze foto is gemaakt uit een RAF Bommenwerper op 14 of 15 mei als ik de tekst op de achterkant moet geloven.

    Groeten,

    Alex

  9. #29

    Standaard Fokker G1 foto's

    Beste heren G1 liefhebbers,
    Bij toeval kwam ik via Google de weblog van jullie mooie site "Nederlandse Luchtvaart" met een aantal discussies over de lotgevallen van onze G1's in de meidagen van 1940 tegen.
    Naar aanleiding daarvan heb ik mij geregistreerd, om - wellicht een late - reactie te geven. Ik wil proberen wat aanvullingen te geven.

    Laat ik beginnen met mij even voor te stellen.
    Mijn naam is Peter Luijten. Mede-auteur van Illusies en Incidenten. Het Nederlandse aandeel (hoofdstuk 2 opbouw LVA/ML en hoofdstuk 7 de luchtverdediging van 1938 tot 10 mei 1940) zijn van mijn hand.

    Wat mij in de discussies in jullie weblog opvalt is de aard van sommige vragen. Daaruit blijkt dat de vraagstellers vaak de reeds verschenen publicaties niet kennen. Ik kan mij voorstellen dat je in het begin het kaf van het koren ook moeilijk kunt scheiden. Er is veel gepubliceerd. Helaas zie je nogal vaak dat "onderzoekers" klakkeloos overschrijven van anderen, inclusief de fouten.

    Voor wie in de M.L. tijdens de meidagen 1940 ge?nteresseerd is, is het tweedelig stafwerk van Kol.Molenaar eigenlijk een verplicht nummer.
    Voor de periode die daaraan vooraf ging (1938 tot 10 mei 1940) is "Illussies en Incidenten" eigenlijk zo'n verplicht nummer. Nee, ik heb er geen royalties voor. Voor vliegveld Waalhaven het boek van Karel Mallan "Als de dag van gisteren ..."

    Helaas zijn genoemde werken alleen nog tweedehands verkrijgbaar. Maar daar vind je de beste documentatie bijeen. De auteurs van "Illusies" hebben destijds overwogen om na het verschijnen van "Illusies" het werk van Molenaar over de meidagen van 1940 te herzien en aan te vullen met het informatie die wij bij het onderzoek voor Illusies over de meidagen waren tegen gekomen, en waarover Molenaar niet had beschikt. Helaas is het om uiteenlopende redenen bij het plan gebleven.
    Verder wil ik de boekjes van Hugo Hooftman vermelden over de G.1, D.XXI en T.V. Hugo Hooftman heeft z??r veel fotos en informatie daarin bijeen gebracht. Details in de informatie kloppen echter niet altijd.

    Dan even de foto die volgens Matthieu uit Noorwegen komt, de uitgebrande G1 aan de rijksweg Amsterdam-Den Haag net buiten Schiphol, met die auto ervoor. Bekende foto. Zie Hugo Hooftman, Nederlandse Vliegtuig Encyclopedie, Fokker G1, blz.214. Het is inderdaad de 325, Jan heeft gelijk.
    Er zijn op 13 en 14 mei nog oorlogsvluchten uitgevoerd door enkele G1/Mercury's en G1/Wasps, en deze eindigden met een landing op Schiphol. De toestellen zijn in de verspreide opstelling geplaatst, provisorisch gecamoufleerd (afdekken oranje driehoeken), en bij de capatulatie door de eigen vliegers in brand gestoken. Matthieu, op jouw foto van de 325 zie je de camouflage nog: wat takken met gebladerte.

    Ik ga nu verder op zoek in de historie van de weblog, en waar ik informatie kan toevoegen zal ik reageren.

    Groet,
    Peter Luijten
    Laatst gewijzigd door pluijt; 3 januari 2009 om 23:46

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •