Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Ook G.1 335 terecht??

  1. #1

    Standaard Ook G.1 335 terecht??

    Hoi allemaal,

    Naar aanleiding van de 310 maar weer eens alle papieren tevoorschijn gehaald. Daarbij kwam ik een copie van een foto tegen waarvan het orgineel in een museum in Noorwegen(!) ligt. De foto toont een uitgebrand wrak van een grote G.1 op de Haagweg. Ik had eigenlijk nooit echt goed naar de foto gekeken maar nu ik dat wel gedaan heb ben ik er eigenlijk wel zeker van: het is de 335. Ik heb het museum een mailtje gestuurd met de vraag voor een hoge resolutiescan die de 100% moet brengen. Overigens heeft Jan v/d Heuvel kort geleden een foto van het zelfde wrak gekocht, alleen is deze van een ander hoek genomen. Volgens mij is onderstaande foto uit het boek van Hooftman ook de 335. Als dit zo is blijkt dus wederom dat er wat betreft registratie nummer weinig goed vermeld is na de oorlog!

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:47

  2. #2

    Standaard

    Hi Matthieu,

    Het klopt dat de 335 terecht is, maar de foto die je nu toont is de 325 op de Haagweg bij Schiphol. De 335 is op Waalhaven in Duitse handen gevallen, met twee lekke banden en twee verschillende propellers.
    Foto hiervan heb ik wel, weet niet precies waar.

    Met vriendelijke groet,
    Jan

  3. #3

    Standaard

    Hoi Jan,

    Helaas, ik heb een scan gemaakt van het copie van de foto maar deze is zo slecht dat ik moet wachten tot ik een betere scan krijg uit Noorwegen. kun je op de foto waar jij het over hebt duidelijk 335 zien in combinatie met Duitsers of duitse beschilderingen? Ik meen dat er op een ander forum een foto staat waar wel 33 te zien is maar niet het laaste cijfer.
    We wachten af hoe snel de Noren zijn!

    Groet,

    Mathieu.

  4. #4

    Standaard

    Ik voeg hem hier toe. Het is de 335, al is dat moeilijk te ontcijferen. Er zwerft ergens op mn laptop ook nog een groter exemplaar, maar die kan ik ff niet vinden.

    Mvg,
    Jan
    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:47

  5. #5

    Standaard

    Hoi allemaal,

    Vandaag van de Noren een wat betere scan ontvangen, hieruit valt op te maken dat het indedaad niet de 335 is maar de 303! Misschien was dit al bekend maar ik vermeld het toch maar even, kunnen we die ook schrappen voor de Badhoevedorp ganger.
    Jan, wil je nog eens zoeken naar de grotere foto die je hebt van de 33X?
    Ben er benieuwd!

    Groet,

    Mathieu.

  6. #6

    Standaard

    Hoi Matthieu,

    een foto van de 335 kan ik je niet beloven, die heb ik eenvoudig genoeg niet. wil jij de 303 op dit forum plaatsen?

    mvg,
    Jan

  7. #7

    Standaard

    Hoi allemaal,

    Als ik het goed begrijp kunnen we dus, helaas, nog steeds niet met 100% zekerheid zeggen dat de 335 buitgemaakt is. Wat betreft de foto hier plaatsen: dat wil ik eerst even vragen aan de Noren, denk niet dat ze moeilijk doen maar ik wil het graag netjes doen. Overigens hierbij een foto van het wrak dat vrijwel zeker van de 309 is. Misschien kunnen andere dat bevestigen, je kunt als je de foto iets vergroot in " paint" nog net de resten van de 9 onderscheiden. Ook de 309 valt dan dus af als kist die in de nieuwe waterweg terecht kwam. ( foto volgt om een of andere reden lukt plaatsen niet)

    Groet,

    Mathieu.

  8. #8

    Standaard

    Hierbij dan de foto van 309.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:47

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het wordt steeds spannender, zeker als je bedenkt dat er nu nog maar een paar toestellen overblijven waarvan we iets willen weten;

    Welk toestel stortte neer bij Nieuw Lekkerland?
    Welk toestel stortte neer bij Badhoevedorp?
    Welk toestel stortte in de Nieuwe Waterweg?

    318 en 321 zijn M.I. beiden buitgemaakt op Bergen dus die vallen eigenlijk ook af. De spoeling wordt dunner en dunner...

  10. #10

    Standaard

    Hallo allemaal!

    Ik ben nieuw hier, en zit het forum een beetje door te struinen. Ik heb al veel leuke onderwerpen en fotos tegen gekomen en toen kwam ik dit ineens tegen... Ik zag wat over fokkers op waalhaven en heb zelf ook wat fotos hiervan. Zo heb ik in mijn eigen collectie een luchtfoto van gebombardeerde waalhaven met daarop een G1.. Ook heb ik door het zoeken op het internet nog wat fotos ontdekt van G-1s op waalhaven. Nu is mijn vraag: Is het correct als ik deze hier plaats of moeten deze ergens anders gepost worden?

    Groeten,

    Alex

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •