Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Duitse Beuteflugzeuge of Allied captured aircraft.

  1. #1

    Standaard Duitse Beuteflugzeuge of Allied captured aircraft.

    Ik heb dit onderwerp aangekaart in de rubriekj boeken, aangezien ik gezien heb dat dit onderwerp de nodige interesse heeft.

    Mathieu,

    ik heb voor het bewijs dat de foto's van het onbekende Duitse toestel geen recente fotomanipulations zijn deze foto's toegezonden aan de Duitse expert op het gebied van Heinkel vliegtuigen, dr. Volker-Koos.
    Na lang onderzoek is deze er uit gekomen dat dit een gemodificeerde He 280V7 is, gebouwd in Rostock/Marienehe om de geallieerde fotoverkenners voor een puzzle te stellen.

    Edwin.

    Ik heb wel enkele Belgische toestellen, buitgemaakt door de Duitsers, maar niet met Duitse kentekens. Er zijn vrijwelgeen Belgische toestellen in dienst genomen door de Duitsers, met uitzondering van enkele Fiat CR 42's, maar het is vrijwel onmogelijk om vast te stellen dat dit Belgische toestellen zijn.
    Voor wat betreft Noorse toestellen heb ik wel foto's van MF11's met Duitse kentekens en enkelefoto't van Caproni 310's buitgemaakt door de Duitsers. Deens ?, helaas geen enkele.
    Joegoslavisch ? Een behoorlijk aantal foto's (een van mijn speciateiten).
    Maar, ten eerste heb ik slechts 1 foto van een Fizir met provisorische Duitse kentekens en ten tweede heb ik Aleksandar Ognjevic beloofd dat hij de eerste zal zijn die mijn foto's mag publiceren in zijn komende boek over de Joegoslavische luchtmacht in de April 1941 oorlog. Er zijn wel een aantal van mijn foto's gepubliceerd door Boris Ciglic in zijn boek over de Dornier 17.
    Grieks? Ik wel wel een of twee foto's van Griekse toestellen, maar deze kunnen worden geclassificeerd als wrakken.

    Jan

  2. #2

    Standaard

    Hoi Jan,

    Wat betreft het puzzelen, dat is ze dan aardig gelukt!! Wel is waar 65 later dan bedoeld maar toch... Is er iets bekend of het toestel/mock-up ooit vragen opgeroepen heeft bij de Enelse inlichtingen diensten naar aanleiding van luchtfoto's?

    Wat betreft Deense beute toestelen, er is een bekende foto van een Duitse kleuren. Soms wordt er beweerd dat dit een voormalige Deense D.XXI is. Het orgineel ligt in een Deens archief.

    Groet,

    Mathieu.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •