Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Hoogeveen bouwt aan vliegtuigmuseum

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard Hoogeveen bouwt aan vliegtuigmuseum

    Wat een heerlijk nieuws - ik hoor het geknetter van een startende Harvard al onderin mijn rechter hersenhelft (LOL)

    Hoogeveen krijgt vliegtuigmuseum - Drenthe - Dagblad van het Noorden

    Ben heel benieuwd naar de totstandkoming van deze plannen. Jack van Egmond is de man die eens het idee had om luchtwaardige D.21 replica's te bouwen. Hij - en zijn bedrijf - kan wel wat, getuige het werk aan Koolhoven en C.10.

  2. #2
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    He eindelijk iets bij mij in de buurt, Hoogeveen ligt maar 35km vanaf Emmen. Dan ga ik er zeker heen.

  3. #3
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Als Jack van Egmond opschiet dan kan hij deze boel ook failliet laten gaan op het 10 jarig faillissement jubileum van zijn vorige project.

    Themapark Historische Luchtvaart in Hoogeveen 2000


    Details van het faillissement

  4. #4

    Standaard

    Een ietsje positievere opstelling mag ook wel...
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  5. #5

    Standaard

    Ik ben niet bekend met de details van wat er zich in 1999/2000 afgespeeld heeft, maar Jack van Egmond was er een iedergeval bij betrokken. Of het nu zijn schuld was of niet weet ik niet, maar het blijft toch met zijn naam verbonden en ik kan me voorstellen dat eventuele geldschieters kopschuw maakt.

    Maar laten we positief blijven en er komt inderdaad een luchtvaart museum, wat zou daar volgens jullie moeten staan om het aantrekkelijk te maken voor het grote publiek?

    Groet,

    Mathieu.

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Mijn stem gaat dan naar: Een Java-groene Spitfire met registratie H-53 en een Donald Duck symbooltje op de neus... AHUM nee sorry.

    Er zal in ieder geval een goed onderkomen moeten geregeld worden. Nu is het een beetje een verzameling losse gebouwen.

    Ik denk dat de investering zo laag mogelijk gehouden moet worden en dat men zich moet concentreren op het organiseren van leuke shows. Dat zal best wat publiek kunnen trekken.

  7. #7
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Het is niet zo gek dat juist nu weer zo'n project wordt opgestart. Het voortbestaan van vliegveld Hoogveen hangt de komende jaren weer aan een zijde draadje. De erfpacht verloopt weer in 2013.

    Interessant is het volgende document : BRANDING... VLIEGVELD HOOGEVEEN


    Uit dit rapport :

    De politiek constateert dat de economische functie van het vliegveld in de loop van de tijd is komen te vervallen en vindt momenteel in meerderheid dat er te weinig vorm wordt gegeven aan de recreatieve en toeristische functie van vliegveld Hoogeveen die nu het bestaansrecht vormen.

    Eigenlijk dus zonder zo'n vliegtuigmuseum vervalt het bestaansrecht van het vliegveld...... en kan dus worden volgebouwd

    Nog een korte opmerking over het vorige project.
    Elke instelling kan het zodanig tegen zitten dat de deuren gesloten moeten worden, echter binnen 1 maand de boel weer op slot moeten gooien is onbegrijpelijk ( en niet verteerbaar )

  8. #8
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Nu maak je me BOOS PIM POUW.
    Wat heb jij ook gepresteerd in je leven die kloten G1 van je die never nooit gaat vliegen. Of lekker sleutelen aan Jaap zijn Kisten die toch al genoeg poen heeft. Je bent een grote proviteur in alle vlakken. BAH BAH en nog een BAH. Aviodrome is ook bijna naar de kloten als ze niet snel wat doen. Die Jack die heeft teminste wat gedaan in de luchtvaart kan ik van jou niet zeggen. De nederlandse Spitfire waar jij al kwijlend naar kijkt Heeft hij ook gebouwd en nog vele projecten meer. Laat een wat zien van jezelf en geef dan maar weer een commentaar.
    Als klein kut ventje kwam je bij jaap moet je zien waar je nu staat precies op de zelfde plek.

    Sorry Arjan maar dit moest er even uit.
    Kijk maar wat je ermee doet maar ik hoop dat de boodschap duidelijk is ik hou niet van Mensen afkraken die wat in de luchtvaart hebben gedaan.

    GR EGI

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    De zoveelste keer een post van EGI die de wenkbrauwen doen fronsen. Wat is nu nog de toegevoegde waarde van dergelijke berichten.

    Kennelijk wordt EGI niet gehinderd door enige vorm van inzicht of kennis van de materie.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EGI Bekijk bericht
    Nu maak je me BOOS PIM POUW.
    Wat heb jij ook gepresteerd in je leven die kloten G1 van je die never nooit gaat vliegen. Of lekker sleutelen aan Jaap zijn Kisten die toch al genoeg poen heeft. Je bent een grote proviteur in alle vlakken. BAH BAH en nog een BAH. Aviodrome is ook bijna naar de kloten als ze niet snel wat doen. Die Jack die heeft teminste wat gedaan in de luchtvaart kan ik van jou niet zeggen. De nederlandse Spitfire waar jij al kwijlend naar kijkt Heeft hij ook gebouwd en nog vele projecten meer. Laat een wat zien van jezelf en geef dan maar weer een commentaar.
    Als klein kut ventje kwam je bij jaap moet je zien waar je nu staat precies op de zelfde plek.

    Sorry Arjan maar dit moest er even uit.
    Kijk maar wat je ermee doet maar ik hoop dat de boodschap duidelijk is ik hou niet van Mensen afkraken die wat in de luchtvaart hebben gedaan.

    GR EGI
    Hoi Egi,

    Dat je het niet eens bent met wat Pim moge duidelijk zijn. Maar door hem voor profiteur op alle vlakken en kut ventje uit te maken zet je je zelf toch wel in je hemd. Zowel Pim en Jack hebben het nodige gedaan voor de historische luchtvaart, Jack veelal door betaalde opdrachten met een pracht resultaat en Pim door in zijn vrije tijd belangeloos diverse projecten te helpen o.a. de D.VII en Mustang. Beetje lastig deze 2 te gaan vergelijken over wie nu het meest bereikt heeft!

    Chris.
    Laatst gewijzigd door Chris; 26 maart 2011 om 23:41

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •