Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 2 3 4
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40

Discussie: Pander foto's

  1. #31
    Geregistreerd
    9 mei 2021
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stef Bekijk bericht
    Hans,

    Ik ben er bijna zeker van dat dat verhaal klopt.
    Pander had een houtwerf aan de Geestbrugkade 23, te Rijswijk
    Ik heb foto's gevonden op de site van "Stichting Haags Industrieel Erfgoed", en dat lijkt dezelfde plek te zijn
    Dag Stef, de foto's uit jouw bericht betreffen inderdaad de loods(en) achter de woonhuizen aan de Geestbrugkade. De foto van het interieur, met al dat fineer, is echter in een ander gebouw genomen dan dat op de eerdere foto aan het begin van deze draad, met de zweefvliegtuigen. Die laatste loods lijkt me groter en de ramen hebben ook slankere stijlen en regels.

    De foto achter deze link: 10 Dillenburglaan - Google Maps is genomen achter de Geestbrugbrugkade en toont naar mijn idee een restant van de loods(en) op de foto in jouw bericht.

  2. #32

    Standaard

    Kleurenfoto van een Pander E

    https://www.airhistory.net/photo/527652/PH-AIB

  3. #33

    Standaard

    Mooi foto Peter. Las dat de piloot Dhr Schade was. Ik meende dat ik die naam al eens voorbij had zien komen op het forum, even zoeken en vond het draadje terug: Over drie incidenten in februari 1938. (nederlandseluchtvaart.nl)
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Mooi foto Peter. Las dat de piloot Dhr Schade was. Ik meende dat ik die naam al eens voorbij had zien komen op het forum, even zoeken en vond het draadje terug: Over drie incidenten in februari 1938. (nederlandseluchtvaart.nl)
    Hallo,
    Foto's van dhr. Schade (en zijn vrouw) heb ik op mijn site staan: http://www.hdekker.info/DIVERSEN/ned...ml#J.H._Schade
    Herman Dekker

  5. #35

    Standaard

    Ha, dank jullie wel. Dat zal inderdaad best dezelfde J.H. Schade zijn. Geboren in Den Bosch en later van de Venlose zweefvliegclub, maar gestudeerd in Groningen. Dr, arts? Ik neem aan dat kleurenfilm peperduur was. Hij kreeg ook een verzetsonderscheiding.
    Herman, we hebben ook twee foto's van de Skeeter PH-HOF van Hofman trouwens op AirHistory, uit Utrechts archief.

    Peter

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Ha, dank jullie wel. Dat zal inderdaad best dezelfde J.H. Schade zijn. Geboren in Den Bosch en later van de Venlose zweefvliegclub, maar gestudeerd in Groningen. Dr, arts? Ik neem aan dat kleurenfilm peperduur was. Hij kreeg ook een verzetsonderscheiding.
    Herman, we hebben ook twee foto's van de Skeeter PH-HOF van Hofman trouwens op AirHistory, uit Utrechts archief.

    Peter
    Dag Peter,
    Ja, leuke foto's van de PH-HOF.
    En trouwens, dhr. Schade was behalve arts, sport- en zweefvlieger en gedecoreerd verzetsman ook een heel aimabel en gastvrij mens.
    Wilde ik toch even gezegd hebben!
    Herman

  7. #37

    Standaard

    Weet je ook zijn voornaam, Herman?
    Peter

  8. #38

    Standaard

    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #39

    Standaard

    Dank je wel, Mathieu!

  10. #40

    Standaard

    Wat een geweldige vondst, die kleurenplaat van de PH-AIB! Ik heb me wezenloos gezocht naar het oorspronklijke kleurenschema van de Pander E's. Hopelijk duiken er meer kleurenfoto's op.
    Dick Funcke

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •