Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40

Discussie: Pander foto's

  1. #11

    Standaard

    De voorste stijl is van het landingsgestel en loopt niet naar de vleugel!


    Je hebt gelijk, het is de stand van de fotograaf.

  2. #12
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik heb nog even verder gekeken naar meer foto's van de vroege Pander E's

    Naam: Pander H-NADF.jpg
Bekeken: 1734
Grootte: 149,8 KB

    Naam: Pander EF85 cn.39 PH-AIA.jpg
Bekeken: 1785
Grootte: 397,9 KB

    Naam: Pander E maatschets.jpg
Bekeken: 1804
Grootte: 382,2 KB

    Naam: Pander EC cn.23 H-NADW.jpg
Bekeken: 1792
Grootte: 402,2 KB

    Naam: Pander EC cn.18 H-NADI.jpg
Bekeken: 1748
Grootte: 382,9 KB

    Er komt misschien nog meer, maar die moet ik nog scannen

  3. #13
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Oke Dick,

    Gezocht, gevonden en gescand. Van de vroege types is dit wat ik voor je heb. Ik hoop dat het je ooit gaat lukken. Maar de D.VII moet toch eerst af, denk ik.

    Veel succes.

    Stef

    Naam: Pander E PH-AIA.jpg
Bekeken: 1737
Grootte: 386,7 KB
    PH-AIA onder met originele staart en boven met aangepaste staart.
    Naam: PH_AIA.jpg
Bekeken: 1640
Grootte: 201,6 KB

    Naam: PH_AIA Waalhaven.jpg
Bekeken: 1614
Grootte: 375,5 KB

    Naam: Pander PH-AEJ (3).jpg
Bekeken: 1684
Grootte: 493,9 KB

    Naam: Pander E + J.W. Boeije.jpg
Bekeken: 1734
Grootte: 490,1 KB

    Naam: Pander E frontaal detail.jpg
Bekeken: 1641
Grootte: 487,2 KB

    Naam: Pander E diverse (2).jpg
Bekeken: 1679
Grootte: 505,6 KB

    Naam: Pander PH-AEJ +.jpg
Bekeken: 1898
Grootte: 497,8 KB

    Naam: Pander E  H-NADI.jpg
Bekeken: 1783
Grootte: 516,7 KB

    Naam: Pander PH-AEJ + (3).jpg
Bekeken: 1700
Grootte: 515,5 KB

  4. #14

    Standaard

    Hartelijk dank aan iedereen voor het sturen van de Pander foto’s. Als je, zoals ik, al een uitgebreid fotobestand van de Pander hebt is de kans op het verkrijgen van echt unieke platen vrij klein. Maar het is erg waardevol om meerdere foto’s van een hogere resolutie te ontvangen, dan die ik al had. Bij het herontwerpen gaat het vooral om de kleine details en onderlinge configuratie-verschillen en die komen pas goed naar voren op scherpe foto’s. Dus waardevol niettemin.
    De D.VII staat sinds de zomer van 2014 opgeslagen. Het werk eraan ligt noodgedwongen stil. Ooit was ik aan dit project begonnen om een luchtwaardige werkelijkheidsgetrouwe kopie van, volgens velen de beroemdste jager uit de Eerste Wereldoorlog, te bezitten. Toen de Vriendenkring van de Aviodrome belangstelling voor het vliegtuig kreeg en beloofde om een echte oude Mercedes motor, waarover men dacht te kunnen beschikken, te leveren is de kring de nieuwe eigenaar geworden. Ik zou de kist afbouwen en zij zouden me een gecompleteerde en gereviseerde motor leveren. Het vliegtuig staat nu twee jaar te wachten op de beloofde motor, die nog steeds in de Aviodrome staat. Plannen om het eigendom over te laten gaan op de Aviodrome zelf, en dus te bereiken dat de motor wel onder handen genomen wordt, zijn wel besproken, maar nog niet concreet.
    De bouw van een replica leert je alles over de vliegtuigtechniek van toen en jouw eigen vaardigheden met hout, staal en bekledingsstof, maar ook als je met een andere partij in zee gaat over de betrouwbaarheid van gemaakte afspraken. Dat blijkt hier wel uit.


    Dick Funcke
    dick@funcke.com

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Funcke Bekijk bericht
    De bouw van een replica leert je alles over de vliegtuigtechniek van toen en jouw eigen vaardigheden met hout, staal en bekledingsstof, maar ook als je met een andere partij in zee gaat over de betrouwbaarheid van gemaakte afspraken. Dat blijkt hier wel uit.


    Dick Funcke
    dick@funcke.com
    Goede afspraken maken goede vrienden. Overnames en financiën zorgen vaker voor dit soort dingen. Neemt niet weg dat ik persoonlijk je vaardigheden en kennis op een hoog plan heb- en dat was al zo voor je lezing voor de SFG-1.

    Mooie foto's overigens, voor mij ook veel nieuw materiaal.
    Ik wil graag nog een website doorgeven: http://gallica.bnf.fr/?lang=EN. Een website met Franstalige informatie over heel veel onderwerpen. Les Ailes en andere (vooroorlogse) vliegtuigmagazines staat hierop en zijn vrij raadpleegbaar. Er staat ook een foto op van een Pander E: http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv...der?rk=42918;4. Gemaakt tijdens de "Coupe d'aviation Zenith". Nooit van gehoord, foto is van goede kwaliteit.
    Van harte aanbevolen deze website! Alleen al de "Salon de Paris" nummers van l'Aerophile zijn van harte aanbevolen!

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  6. #16
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    wel zonde van de D7 op deze manier dick

    als zei hun afspraken niet na gaan komen dan neem ik aan dat je de D7 weer terug gaat halen

    er zit er hier nog 1 op het forum die wel is iets ergens heeft gestald
    en daar is weinig meer van over

  7. #17
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Fotos uit het NLR archief :

    Gypsy motor



    Met Gypsy Major motor ?



    Zie website : NLR erfgoed , http://www.erfgoednlr.nl/

  8. Standaard

    In 1933 zijn er overeenkomsten getekend tussen Aviolanda en Pander. Dit heeft op zich niks te maken met de S.4, maar ik ben wel benieuwd wat deze samenwerking uit 1933 inhield.

    Met vriendelijke groet,

    Pieter van Wijngaarden

  9. #19
    Geregistreerd
    8 februari 2020
    Berichten
    1

    Standaard

    Mochten er nog meer Pander-foto's beschikbaar zijn, dan houd ik mij aanbevolen. :-)
    Ik ben een eind gevorderd met de bouw van een RC-model van de Pander D schaal 1: 4 en de Postjager ligt op de tekentafel, dus alle info is welkom.

    groet,
    Wouter

  10. #20
    Geregistreerd
    13 mei 2011
    Berichten
    2

    Standaard

    dag Wouter
    even voorstellen: Jan Willem de Wijn, historicus met brede belangstelling luchtvaartgeschiedenis
    bezig met artikel in het magazine Meer-Historie (lokale geschiedenis Haarlemmermeer) over Van Tijen
    zoekend naar een foto van de Pander EG100 PH-AFN met Van Tijen, kwam ik hier terecht
    zie dat de foto uit je eigen collectie is, vind je het goed dat ik die gebruik, uiteraard met bronvermelding?
    hoor graag van je op: janwillemdewijn@gmail.com

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •