Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Niet vergeten: in Ned.Indie

  1. #11
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    Mooie foto's mensen
    Karteringsvluchten met B-25's werden denk ik na WWII uit gevoerd.

  2. #12
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Niet vergeten: in Indie

    Terug op Biak, waarschijnlijk hadden filmrolletjes en/of de camera's wel (erg)te lijden in de tropen getuige de soms slechte afdrukken, maar ja, het blijft toch interessant materiaal. Hier wederom de Mitchell M-338 op Biak. Om gebouwd tot transportkist

    Laatst gewijzigd door Arjan; 16 april 2011 om 13:03

  3. #13
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    deze zijn niet van het jubileum setje maar ik denk dat ze hier wel bij passen. (eigen collectie)
    1: Curtiss-Aviolanda "Hawk" jachtvliegtuig van de Nederlands Indische Luchtmacht
    2: 3 Brewster F2 A-2 buffalo jachtvliegtuigen met de oranje driehoeken. onderste: B-3119 Middelste: B-3130 denk ik bovenste niet te zien. dit soort tekeningen werd gemaakt van een foto ik heb de foto en tekening van een Fokker T.IX, maar niet de foto van deze (helaas)
    gr,
    Sander



    Laatst gewijzigd door Arjan; 16 april 2011 om 13:03

  4. #14
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    meer info over beide foto's welkom trouwens, ben niet zo thuis in Nederlandsch-Indische luchtvaart

  5. #15
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Niet vergeten: in Indie

    Sander,
    (1)Dezelfde kaart ken ik uit de 'Sparo'(=Spanjersberg-Rotterdam)serie van heel goede ansichtkaarten van veel vooroorlogse LVA-Fokkers.
    (2)De Brewsterkaart op 'oorlogskwaliteit papier is een heel bekende uit een serie met o.m Douglas Boston-3 en nog een Buffalo,
    beide kisten met oranje driehoeken. Tot m'n verbazing vond ik in 1970 die Buffalo kaarten nog 'nieuw' bij een kantoorboekhandel in Deventer; prijs-één kwartje! Sommige kaarten hadden een opdruk van een firmanaam, o.a. deze,
    De serie bestond uit 6 kaarten, zelf ken ik er maar drie van.Copyright:Anefo

    Laatst gewijzigd door Arjan; 16 april 2011 om 13:04

  6. #16
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    hm 6 he, ik heb er 4: Buffalo's, T.IX, Hawker Hurricane, Glenn Martin B-26c "marauder", dus dan is er nog de Buffalo van jouw en een Douglas Boston 3 klopt dat?

  7. #17
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Niet vergeten: in Indie

    Sander,
    Daar ga ik wel van uit, mijn Brewster is nummer 2, de Boston 5- de rest heb je- geef even door hoe de nummering verloopt.

    Laatst gewijzigd door Arjan; 16 april 2011 om 13:04

  8. #18
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    die van mij hebben geen nummer. en dat van de philips fabriek staat er ook niet bij, misschien dat jij een latere uitgave hebt ofzo?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •