Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 9 10 11
Weergegeven resultaten: 101 t/m 104 van 104

Discussie: Schiphol

  1. #101

    Standaard

    @ Mathieu / missende foto's
    Als ik het goed heb gezien dan ontbreken er nog een paar op pag.5...#, 43 Schiphol 1947 van Jan Wullink, # 44 jeugdsentiment van Nico Braas,# 50 nog een paar van Nico Braas, #52 2 foto's van
    Grasshopper. Enig om deze draad weer te lezen!
    Trudy

  2. #102

    Standaard

    Dank voor je opmerkzaamheid Trudy, ik heb de door jou gemelde foto's ook weer terug geplaatst. En ja, blijft prachtig om deze foto's weer eens te bekijken.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #103
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Weer een geweldig draadje en wat is het toch een verlies dat Tracker ons niet meer kan voorzien van zijn commentaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door "Jaap de Moor" Tracker op 30 juli '12 Bekijk bericht
    En dat Duitse motorzwevertje (in '57).
    Het vliegtuigje boeide me niet zozeer, maar de propeller des te meer.
    Die recht-toe-recht-aan gebogen metalen strip haalde voor mij alle magie
    onderuit die er aan prachtig aerodynamisch gevormde collega's kleefde!
    Ik vond het maar helemaal niks...
    Begin zestiger jaren kwam er op Terlet regelmatig een Duitser langs, genaamd Eckard Bruns, met zijn zelf omgebouwde L-Spatz tot MotorSpatz. Ik kan me vaag herinneren dat hij een aantal versies had uitgeprobeerd voordat hij zijn toenmalige MotorSpatz kwam demonstreren. Het zou mij niets verbazen als de foto van Tracker een vroeg probeersel van Eckard is. De laatste ontwikkeling zag er weliswaar uit als een echte motorzwever, met centrisch geplaatste motor en normale propeller, maar je kon nog duidelijk zien dat hij "gebasteld" was. Het was geen zelfstarter, dus de lier was nodig om hem in de lucht te krijgen.
    Omstreeks diezelfde tijd had Scheibe een professionele MotorSpatz ontwikkeld: Deze:



    Deze Scheibe SF 24 Motorspatz met 27 pk is door Scheibe in een serie van 46 gemaakt.

    Mijn onhebbelijkheid is dat ik onbelangrijke gebeurtenissen nog haarscherp kan herinneren, terwijl belangrijke (en vaak heel recente) zaken in de mist verdwijnen.
    Zo zie ik nog precies het vervoermiddel van Eckard voor me waarmee hij de aanhanger, met daarop de MotorSpatz, uit Duitsland had gebracht. Deze:



    Toen al een oudje.

    Adri

  4. #104
    Geregistreerd
    6 juli 2012
    Locatie
    Leidschendam
    Berichten
    23

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik kwam per toeval op Flickr een leuke link tegen met mooie foto's van Schiphol in de jaren 40 en 50. Het betreffen foto's van Ben van Meerendonk. Zie:

    https://www.flickr.com/photos/iisg/a...57626931750492

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •