Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: "vreemde" fokker g1 op ebay

  1. #1

    Standaard "vreemde" fokker g1 op ebay

    ziet er vreemd uit .....
    iemand enig idee ?

    WH, Fokker G1 , Netherlands ,Beuteflugzeug ,2.WK/176 | eBay

    Laatst gewijzigd door Arjan; 16 april 2011 om 13:07

  2. #2

    Standaard

    Dit lijkt wel op een doelsleper! Die waren meestal een felle kleur. Op de achtergrond staat in een "splitterbox" iets dat lijkt op een bommenwerper. Zou erop kunnen lijken dat dit een kist was die was toegevoegd als verbindingsvliegtuig of doelsleper aan een KG eenheid.
    In elk geval een mooie foto! En interessant is dat de kist geen registratie heeft. Bij mijn weten nog niet eerder voorbijgekomen op Ebay..

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik heb nog nooit een G-1 gezien in zo'n lichtgekleurde jas!
    Hij is zo te zien nog al gehaast overgeschilderd, want rond de ramen en stijlen lijkt nog donkere verf zichtbaar...

  4. #4

    Standaard

    Ebay heeft deze G-1 veiling verwijderd omdat de verkoper niet aan de regels van Ebay heeft voldaan.

    Hoogstwaarschijnlijk omdat het hakenkruis niet gemaskeerd was.

    Jan

  5. #5
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    jemig gaan ze daar echt zo zeikerig over doen? tis in middels alweer meer dan een halve eeuw verder. doen ze dit soort dingen ook bij foto's van finse vliegtuigen, afbeeldingen van de lafayette indiaan en bij de boedhistische afbeeldingen?

  6. #6

    Standaard

    Ebay wil geen afbeeldingen waarin het Nazisme wordt geglorieerd, dus ook geen afbeeldingen van het hakenkruis.

    Ik kan mij daar iets bij voorstellen maar om foto's van Duitse vliegtuigen uit de tweede Wereldoorlog te weren omdat het hakenkruis zichtbaar is, gaat mij te ver. Het is nu eenmaal een feit dat de vliegtuigen dit teken droegen.

    Dit te loochenen is geschiedenisvervalsing.

    Als ik (of Jan Wullink) hier foto's vertonen van Duitse vliegtuigen met het hakenkruis op de staart is er naar mijn idee geen enkel forumlid dat het in zijn hoofd haalt om te denken dat wij hiermee het Nazisme willen verheerlijken.

    Jan

  7. #7

    Standaard

    dit beleid geldt alleen voor Duitsland , vandaar dat je hakenkruizen wel op ebay ziet , zolang het maar geen duitse verkoper is.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •