Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Gevaarlijke postings

  1. #1

    Standaard Gevaarlijke postings

    Ja, ik moest dit topic een naam gevenen ik neem aan dat jullie willen dat dit forum blijft bestaan.

    Bedenk bij iedere posting of dit schrijvers, eigenaars van foto's, eigenaars van websites, Publishers enz. tegen het hoofd kan stoten.

    Dit betekent o.a. dat het plaatsen van scans van complete pagina's uit boeken of tijdschtiften niet meer wordt toegestaan.

    Houdt je in bij het plaatsen van profiles,foto's e.d. uit boeken of tijdschriften als dit niet relevant is bij een bepaald onderwerp van discussie.

    Natuurlijk hebben wij allemaal vele boeken met profiles en foto's, maar plaats geen profiles van vliegtuigtypen als dit type ter sprake wordt gebracht, tenzij het direct te maken heeft met een foto die geplaatst is.
    Dan wordt het beschouwd als research en is het in het algemeen toegestaan.

    Geloof mij, ik ben moderator geweest van andere websites en deze zijn allen ten onder gegaan vanwege bovenstaande voor uitgevers en schrijvers gevoelige kwesties.

    Jan

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Jan heeft hier een heel belangrijk punt. Wij (Jan en ik) zijn allebei lid geweest van minstens twee fora die op zo'n manier ten onder zijn gegaan - volkomen voorkoombaar, maar het vergt van de leden van dit mooie forum wel een zekere discipline om even net dat beetje extra info in te tikken als ze hier een foto plaatsen.

  3. #3
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Dan moeten we voorzichtig zijn en opletten.
    Want dit forum moet echt nog even blijven aub.

  4. #4

    Standaard

    Het probleem is dat de eigenaar van de website verantwoordelijk is voor alles wat op zijn website openbaar wordt gemaakt.

    Als er dus problemen ontstaan met een uitgever of schrijver en gedreigd wordt met een gerechtelijke procedure, dan wordt de poster niet aangepakt, maar de eigenaar van de website.

    En vrijwel geen enkele eigenaar van een website is (terecht) bereid het aan te laten komen op een rechtzaak met alle kosten die daaraan verbonden zijn.

    Gevolg: de eigenaar van de website ziet geen andere mogelijkheid dan het opheffen van zijn website.

    Bedenk hierbij ook dat de eigenaar van deze website kosten moet maken om jullie te laten genieten van zijn website.

    Ik ben geen moderator van deze website om jullie te pesten of vervelend te doen, maar om ervoor te waken dat de website niet in gevaar wordt gebracht door postings.

    Jan

  5. #5
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik heb een opruimactie gehouden.
    Inderdaad graag opletten met wat je plaatst.
    Haal je iets van een andere website, vraag dan even toestemming, meestal heb je binnen een dag antwoord. Bij Airlinrs.net heb je èn van de site èn van de fotograaf toestemming nodig.

    Let ook op ongeïnteresseerde antwoorden, die kunnen er op wijzen dat de foto mogelijk illegaal op die site staat.

    Bij boeken kan antiek materiaal nog wel, maar recente werken mag je zeker niet uit posten zonder toestemming.

  6. #6
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Bazzmann is bezig met een model van de Mok op Texel.
    Hij vroeg voor meer informatie.
    Ik ben op zoek gegaan naar dat vliegveld van de Marine.
    Ik vond in een uitgaven van rond 1924 enkele foto's.
    Kan en mag ik die plaatsen? (Moet ze eerst scannen)

    De uitgaven heet:
    De Nederlandsche Strijdmacht en Hare Mobilisatie.
    Door J. Kooiman.
    Uitgever: Herman de Ruiter Purmerend.
    Het was een uitgaven van 30 losse nummers a F.2.50

  7. #7

    Standaard

    Natuurlijk is dat toegestaan met zulke antieke publikaties.

    Geen enkel probleem.

    Jan


    PS. Bedoelde je echt 1924 ? Of is dit een typefout. Fl.2.50 voor een los nummer lijkt mij namelijk nogal veel voor die tijd.
    Laatst gewijzigd door Jan vd Heuvel (R.I.P.); 12 mei 2011 om 22:08

  8. #8
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Ja Jan, echtwaar
    Ik heb zelf nog rekeningen erbij zitten.
    (Een erge complete uitgave dus ;-)
    Ik zie trouwens dat ik de l vergeten was van Fl. , is ook al zo lang geleden.......
    Misschien wel een goed idee om het compleet de scannen met text erbij?

  9. #9

    Standaard

    Geen probleem met zo'n oude uitgave.

    Jan

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •