Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Onder valse vlag

  1. #1

    Standaard Onder valse vlag

    Deze Ar-196 werd door de Duitsers voorzien van Russische kentekens om de Russische schepen te misleiden.

    Uit mijn eigen foto-collectie.

    Jan

    Laatst gewijzigd door Arjan; 29 april 2011 om 07:47

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Versaille hadden de Duitsers in 1941 collectief uit het geheugen gewist :-)

  3. #3

    Standaard

    Ik neem aan dat je doelt op de Haagse conventies die het oorlogs recht bepaalden (en misleidende nationale herkenningstekens in strijd is met het oorlogsrecht).
    Ik geloof dat het tegen Rusland door Hitler wel was 'toegestaan' omdat de Soviet Russen zelf die conventies niet erkenden.
    De ongenadigde brutaliteit jegens de Russiche krijgsgevangenen was ook een resultaat van het niet erkennen van de conventie van Geneve door de Soviets, waardoor de Duitsers zich daarin ook vrij van regels voelden.
    Maar ja, het Duitse bewind trok zich uberhaubt weinig aan van internationale wetten...
    Laatst gewijzigd door michelboons1974; 27 april 2011 om 18:13

  4. #4
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Dit moet een zeldzame en historische foto zijn.

  5. #5

    Standaard

    Ja, dit is wellicht een vrij zeldzame foto.

    De foto valt buiten mijn verzamelgebied, maar ik heb een zwak voor het ongewone.

    Zo kocht ik een foto van een vliegtuigwrak met Duitse kentekens.

    Ik wist dat het in ieder geval geen Duits toestel was en aangezien mijn voornaamste verzamelobject Duitse Beuteflugzeuge is, kocht ik de foto (vij goedkoop).

    Na ontvangst van de foto en wat onderzoek op het internet (ik had al enig idee van het type, maar moest bevestiging hebben) blijkt het een Litouwse Anbo V te zijn.

    Op dat moment hoogstwaarschijnlijk gebruikt als decoy, maar als je goed kijkt zie je links nog een vroeger Balkenkreuz.

    Dit kan er op duiden dat dit toestel eerst door de Duitsers werd gevlogen en later werd gebruikt als decoy.

    In ieder geval een vrij zeldzame foto.

    Zie voor gelijk

    ANBO ANBO V / ANBO 51

    Jan

    Laatst gewijzigd door Arjan; 29 april 2011 om 07:48

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •