Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: Hugo Hooftman en Kosman & Somberg

  1. #11

    Standaard

    Eigenlijk ik ook niet .. maar ik ben er nog niet hoor.. moet nog verder finetunen welke interessante aspecten in het boeken moeten komen. (wat ook voor anderen interessant kan zijn..). Verder wil ik nog interviews afnemen en kijken of ik ook de inhoud van de vliegtuigparades compleet kan krijgen. Dus tips zijn altijd welkom van iedereen. Ik ga ondertussen gestaag door met spitten, zoeken en achterhalen en dat is een leuke maar grote klus. Maar ik vind het heel erg leuk.

  2. #12

    Standaard Herman Somberg

    Ik heb informatie kunnen herleiden van Ingenieur Herman Somberg. In het jaar 1977 vierde hij op 5 mei zijn 40 jarige jubileum van het in dienst zijn van Fokker. Als vrijwilliger waarschijnlijk was hij ten tijde van dat 40 jarig jubileum directeur bij het AvioDome op Schiphol. Herman somberg heeft vele jaren bij fokker de publiciteitsbelangen behartigd. ook als tekenaar van Fokker vliegtuigen was hij in die jaren actief. Nu ben ik alleen zeer benieuwd of er mensen op dit Forum zijn die zijn geboorte en af sterfdatum weten en die iets meer over hem kunnen vertellen.

  3. #13
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    ing. H.A. Somberg,o.a. hoofd public relation Fokker, voormalig direkteur van het AVIODOME, ridder in de orde van Oranje Nassau, geboren 6 juni 1913 en overleden te Amsterdam 16 november 1987

    Hans Mauer

  4. #14
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Henk A. Somberg was de illustrator van een van de eerste wervingsboekjes voor de luchtmacht (destijds Luchtvaartafdeeling) bijgaand de omslag van de brochure Jong Nederland en de Militaire Luchtvaart uit 1939

    Hans Mauer

  5. #15

    Standaard

    Prachtig zeg! Dus hij was ook een zeer verdienstelijk illustrator

  6. #16
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre1967 Bekijk bericht
    ........... Bart vd Klaauw is overleden op 11 juni 2005.........
    Andre, je heb hier de verkeerde datum zag ik.
    Dat moet 6 Juni zijn.

    Article - Luchtvaartnieuws

  7. #17

    Standaard

    Ja, je hebt gelijk. nu ik met de Hooftman biografie bezig ben kom ik ook tot de conclusie dat over bart van der klaauw ook nagenoeg niets bekend is, tenminste... als ik op internet zoek naar wat personalia en wat zaken over hem kom ik niets tegen. alleen zijn boeken. maar ik zou wel eens wat meer over deze man te weten willen komen. is ook erg handig voor mijn boek. Ik ben namelijk ook bezig Hooftman samen met andere schrijvers in die tijd te beschrijven. dus dan is informatie altijd een welkome aanvulling. Ik prijs mij gelukkig dat in 1995 bij bart van der Klaauw was voor het allereerste interview voor de Hooftman biografie. In die tussentijd is behalve een paar jaar algehele stilte veel gebeurd en het project waar ik mee bezig ben is alleen maar leuker en interessanter geworden, dankzij de hulp van een aantal kenners en andere geinteresseerden. maar ik ben nog steeds op zoek naar informatie.

  8. #18

    Standaard

    Goedendag André , ik ben ook zeer benieuwd naar het boek!

    Hoeveer denkt u nu ongeveer te zijn met het boek?

  9. #19

    Standaard

    Als ik het voorzichtig zeg ben ik nu zo'n beetje in de afrondende fase beland voor wat betreft het verzamelen van feiten en gegevens. Er druppelt overigens gelukkig nog steeds informatie binnen en de gesprekken leveren ook nog steeds leuke zaken op. Maar als ik zeg op de helft zal ik daar niet heel veel naast zitten. Ik wil een hoop zaken in het boek onderbrengen met als doel iets over de man Hooftman te vertellen. Dat doe ik via gebeurtenissen en gesprekken met familie en vakmensen uit de luchtvaart en spotterswereld. daar heb ik nog wel wat gesprekken gepland staan hoor. maar ik maak absoluut goede stappen vooruit. Nu ben ik bijvoorbeeld driftig op zoek naar informatie over schrijvers zoals van steenderen, habnit, kupfer, Dick Asjes. Dus geboorte en sterftedatum en wat globale feiten. maar ook zoek ik naar informatie rondom Rein Vogels en Fred Zandvliet, waarvan ik weet dat ze geen vrienden waren van Hooftman en zijn werk. dus als mensen we dar meer over kunnen vertellen heel graag.

  10. #20
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •