Pagina 1 van 6 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 56

Discussie: Cees van Steenderen

  1. #1

    Standaard Cees van Steenderen

    Ik ben in het bezit van wat documentatie over deze schrijver, alsook het boek In Vogelvlucht van W. Schnieder.

    Toch wil ik aan jullie vragen of er mensen zijn die mij toch verder over deze man kunnen en willen vertellen.

    Alle informatie is welkom.

  2. #2

    Standaard

    Ik snap dat het best lastig kan zijn info over schrijvers van wat langer geleden te vinden, maar waar kan ik op welke site naar geboorte en sterfdatum zoeken van luchtvaartschrijvers ? Bestaat er zo'n site ? Zou prachtig zijn om iets meer te weten te komen van een aantal van die schrijvers. Zelfs info vinden van Bart van der Klaauw wordt het al lastiger. Ik doel niet op boekenlijsten maar op achtergrondinformatie.

  3. #3
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    Andre,

    Een site met daarop de gegevens van de verschillende luchtvaartschrijvers bestaat volgens mijn niet. Het is inderdaad moeilijk om gegevens te achterhalen, zeker als je weinig gegevens heb. Wellicht dat voor sommige schrijvers nog wat aan gegevens zijn terug te vinden in oude afleveringen van luchtvaartbladen als Vliegwereld, Avia enz.
    Wellicht dat daarin ooit vermeld heeft gestaan wanneer iemand overleden was.
    Als daar een geboorteplaats in staat of een overledensplaats dan word het iets gemakkelijker om informatie te achterhalen.

  4. #4

    Standaard

    Dag Louis, inderdaad dat denk ik ook. Ik ben nu druk doende met wat globaal materiaal te verzamelen over schrijvers die in het tijdperk van Hooftman en daarvoor een bepaalde rol hebben gespeeld in de luchtvaartjournalisiek. ik wil Hooftman ook plaatsen in het licht en werk van anderen. Niet diepgravend maar om een beeld te schetsen. Ik ben al bezig door wat avia's heen te bladeren en kom zo af en toe iets leuks tegen ja klopt. Maar het is toch zeer bijzonder dat zelfs van een schrijver als van der Klaauw nagenoeg niets is te vinden behalve zijn 2e hands boeken.

  5. #5
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard Nederlandse luchtvaartjournalisten van toen









    Andre

    kan ik je met deze info van dienst zijn?

    Hans Mauer
    Laatst gewijzigd door Arjan; 9 juni 2011 om 13:14

  6. #6

    Standaard

    Kijk dat is prachtige info. ik ben u zeer erkentelijk voor deze hulp. Hartelijk dank !! groeten

    Andre

  7. #7

    Standaard

    Ik ga gelijk op zoek of ze ook nog wat van deze boekjes hebben van bijvoorbeeld de jaren 50. Zal wel een kollektors item kunnen zijn, dan wel moeilijk te vinden. maar aan deze informatie heb ik voor mijn research tbv Hugo hooftman erg veel. Het geeft mij als veertiger prima inzicht in mensen die in de jaren 50 en 60 in de luchtvaartjournalistiek zaten. Ik ga namelijk Hooftman uiteraard afzetten ten opzichte van vakgenoten journalisten / schrijvers.

    Mijn onderzoek verloopt, ook dankzij hulp van mensen voorspoedig. Heb alle Cockpits compleet en alle Vliegtuigparades en put daar heel erg veel informatie uit. Kontakten met o.a. de familie verlopen uitstekend en zijn zeer content met mijn werk. Dus mijn onderzoek naar deze intrigerende, spraakmakende en voor mij interessante journalist gaat voort.
    Laatst gewijzigd door Andre1967; 6 juni 2011 om 08:02

  8. #8
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Andre,
    Mocht je nog nadere info wensen mbt de KNVvL boekjes: ik heb nagenoeg alle jaargangen compleet

    met vr.groet
    Hans Mauer

  9. #9

    Standaard

    Gaaf! ik zou al heel heel erg geholpen zijn als u wat scans zou kunnen maken van bijvoorbeeld 1949 1950 en 1976 1977. Ik weet dat ik u ergens mee belast, maar u zou mij zeer helpen. wat scans van de luchtvaartjournalisten en van de bladen uit die tijd. Ik kan daar veel mee en ben erg blij met die info.

  10. #10

    Standaard

    hans, zou je me nog wat kunnen helpen ? ik zou daar zeer mee geholpen zijn.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •