Pagina 2 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 56

Discussie: Cees van Steenderen

  1. #11

    Standaard

    hans, zou je me nog wat kunnen helpen ? ik zou daar zeer mee geholpen zijn.
    ik ben er geholpen met die info.

  2. #12

    Standaard

    is er nog iemand die mij die paar blz van het knvvl jaarboekje 1949 boekje en 1977 boekje wil doen toekomen ? Heel erg graag .

  3. #13

    Standaard

    En,.... kan het overigens zijn dat ik behalve in het perfecte boek overigens van heer Schnieder niet zo heel veel boeken aantref van Cees van Steenderen? Ik ben daar met name zo geinteresseerd in om dat er mensen zijn die van Steenderen in zijn schrijven ietwat vergelijken met Hooftman. daarom wil ik voor de Biografie die ik aan het schrijven ben wat schrijvers van de jaren 60, 70 naast elkaar liggen en Hooftman daar in proportie tussen plaatsen qua werk en betekenis. Dus als jullie ook schrijvers van die tijd weten hoor ik dat graag. natuurlijk heb ik al het eea aan namen maar wat info en details zouden natuurlijk altijd zeer welkom zijn. ik zal er vast een aantal zelf noemen : van Steenderen, Kupfer, Viruly, vd Klaauw, Hegener.

  4. #14
    SimondelaCourt Guest

    Standaard

    Ik heb me maar even aangemeld, ik zie dat de laatste post van 15 augustus is. Cees van Steenderen is mijn overgrootvader, ik heb ergens nog een boek van hem liggen, is er nog informatie die jullie specifiek zoeken?

  5. #15
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimondelaCourt Bekijk bericht
    ...................................... Cees van Steenderen is mijn overgrootvader, ...........................
    Dat is mooi! (Weet u veel verhalen over uw grootvader? ;-)
    Welkom op het forum, SimondelaCourt

  6. #16
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    André,

    Ziet dat je schrijvers uit de jaren '60 en '70 aan Hugo wil koppelen, mooi natuurlijk. Echter van Steenderen was een schrijver uit de periode '40 en '50, hetzelfde geld voor Henri Hegener. Al licht die zijn periode wel iets ruimer. Een Adriaan Viruly vind ik niet hetzelfde soort schrijver als Hugo, Viruly was meer een schrijver over de praktijk. En schreef dat vaak ook uit eigen ervaring.

  7. #17

    Standaard

    Hi Louis, je hebt daar uiteraard gelijk in, maar ik wil het iets breder trekken en het tijsdbeeld van wat schrijvers en hun werk daar wat meer bij betrekken vandaar dat ik het nu wat breder wil neerzetten. dus inderdaad ook van die periode is wat info altijd welkom.

  8. #18

    Standaard Cees van Steenderen

    Is er nog iemand die me wat maar kan vertellen over de boeken van Cees van Steenderen. Hoe is de schrijver te typeren? Alle info , ook wat biografische is welkom

  9. #19

    Standaard

    Ik ben alweer een heel stuk verder met de biografiesamenstelling van Hooftman. Het gedeelte dat gaat om Hooftman tussen andere luchtvartschrijvers van die tijd en wat daarvoor te plaatsen is en blijft lastig, maar het gaat. waar ik op dit forum naar op zoek ben zijn mensen die Cees van Steenderen qua schrijfstijl kunnen vertellen aan mij. Ik heb al wat materiaal, maar ben zeer benieuwd hoe anderen ertegen aan kijken. Vrij vertaald zeg ik dat ik vind dat Van Steenderen en Hooftman puur gelet op doelgroep en schrijfstijl iets van elkaar weg hebben. Nogmaals ik zeg; "iets". maar zijn er bijvoorbeeld mensen die eddy Franquinet of Adriaan Viruly qua stijl kunnen aangeven ?

  10. #20

    Standaard Publicist

    Ik vond een ingezonden stukje van Van der Klaauw uit feb. 1955, betreffende de DC-5's van KLM.

    Ik zag zijn naam eerder genoemd worden, vandaar deze bijdrage.

    Door de veelheid aan namen die langs komen vraag ik me nu en dan wel af of er voldoende structuur gehandhaafd blijft.

    Tracker

    .

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •