Pagina 3 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 56

Discussie: Cees van Steenderen

  1. #21
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    André,
    Wellicht weet je dit al maarals ik me goed herinner heeft Hugo Hooftman ook samengewerkt met dhr Mulder- publicist en bekend van Aerohobby. Hij was o.m. betrokken bij de 'fotodienst' van Cockpit.

  2. #22

    Standaard

    Grasshopper en anderen dank uiteraard voor info. Beetje bij beetje gaat het, maar ben er oprecht blij mee. De veelheid aan namen is juist een goede strategie om mensen, kenners, geinteresseerden op een forum als dit hun mening, visie en reactie te laten geven. natuurlijk is er een uitstekende structuur in mijn biografie aanwezig, maar stel het op prijs als mensen die de namen iets zeggen zouden reageren. Ben me er terdege van bewust dat het lastig en moeilijk is, maar we gaan de moeilijkheden niet uit de weg, we omarmen ze en zien ze als een uitdaging. Dus aan een ieder feel free om wat te zeggen.

  3. #23

    Standaard

    Ik heb in mijn boekenkast het boek "Vliegende Vleugels", 5e druk - 1948. Samengesteld door C. van Steenderen, uitgave Theodurus Niemeijer N.V. Groningen (van de koffie en thee). Elke druk bestond uit een oplage van 20.000 exemplaren.

    Dat is zo'n boek waarin diverse vliegtuigtypen werden beschreven waarvan je dan de fotootjes bij de produkten van Niemeijer kreeg. Mijn vader heeft destijds alle fotootjes bij elkaar gespaard en secuur in het boek geplakt. Een erg leuk tijdsdocument. Met een, naar moderne maatstaven, nogal archaïsch taalgebruik. Zij die iets van luchtvaart af (menen te) weten doorspekken hun stukjes altijd met zoveel mogelijk Engelse luchtvaarttermen; het charmante van dit boek is dat die termen vertaald zijn naar begrijpelijk nederlands (pressurized cabin wordt drukkajuit ), temeer omdat in die jaren weinig mensen de Engelse taal voldoende machtig waren. Al met al wordt een en ander helder uitgelegd zonder dat de schrijver zo'n "op-zijn-knieën-toontje" aanslaat.

    Leuk om, naar aanleiding van dit topic, er weer eens in te neuzen.

    Tillerman.

  4. #24
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Tillerman.

    Van "Vliegende Vleugels" zijn twee delen uitgebracht. Deel 1 met een blauw kaft en deel 2 met een rood kaft, of dat bij elke druk zo was weet ik niet. Vanuit nostalgische gevoelens, jeugdsentiment, kan ik nog steeds geen afstand van ze doen.

    Ruud.

  5. #25
    Geregistreerd
    20 november 2011
    Locatie
    Almere-Buiten
    Berichten
    101

    Standaard

    Ik weet dat Hooftman het fotoarchief van v. Steenderen heeft overgenomen. Op ruilbeurzen vind je deze foto's, opgeplakt op karton, nog wel eens terug! Ik meen mij te herinneren dat dit in het blad Cockpit ook ooit vermeld is....
    Bij de verkopingen van het Hooftman archief destijds in het Aviodome op Schiphol heb ik stapels van deze foto's voor één gulden per stuk gekocht.
    Chiel Mulder was verder tot aan zijn dood een paar jaar geleden nog altijd aktief lid van de KNvVL Afd. Luchtvaartkennis.

  6. #26
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Voor mij waren dit de eerste luchtvaart boeken die ik kon, die Vliegend Vleugels.
    Mijn opa had ze in zijn boekenkast staan.
    Het is ook waarschijnlijk het begin van mijn luchtvaart interesse.
    Ik vond vooral die grote foto van de "Vliegende Vleugel van Northrop een machtig ding!
    Ik was echt nog een broekje, toen
    Nu staan ze bij mij in de boeken kast.
    Ik herinner ook nog dat mijn opa boos op me was, ik had er met ballpoint in geschreven/getekend
    Je kan ze nog steeds op internet te pakken krijgen, maar ik heb nooit vervangende boeken gekocht, deze oude van mijn opa zijn mijn de dierbaar.
    Laatst gewijzigd door Verbeek; 19 februari 2013 om 08:45
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Van "Vliegende Vleugels" zijn twee delen uitgebracht. Deel 1 met een blauw kaft en deel 2 met een rood kaft
    Dat wist ik niet eens, twee delen. Moet ik de Slegte maar weer eens gaar frequenteren. Goeie tip.

    Tillerman.

  8. #28
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Tillerman.

    Ook op Marktplaats komen ze wel eens ter verkoop.

    Ruud.

  9. #29
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Cees van Steenderen

    Ook van Van Steenderen: Luchtvaart Jaarboek '47 N.V.Uitg.Mij Diligentia Amsterdam

  10. #30

    Standaard

    De naam van de Belgische schrijver Andre Ver Elst wordt ook genoemd als iemand die iets te vergelijken te de schrijfstijl van Hooftman. Zijn er mensen op dit forum die de, overleden Ver Elst hebben gekend , zijn boeken kennen? Ik heb op Internet even gespit en zag dat hij veel boeken schreef over uiteenlopende ondewerpen. Treinen, molens etc. wat denken jullie daarvan? is het een schrijver die vergeleken kan worden met Hooftman qua werk of....

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •