Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 40

Discussie: Instrumentenpaneel S.IV?

  1. #21

    Standaard

    Hoi Dick,

    Welkom op het forum en dank voor je uitleg wat betreft de S.IV, bijzonder jammer dat jij en de vrijwillegers niet in de gelegenheid gesteld zijn om de S.IV af te maken. Had een mooie aanvulling op de collectie geweest.

    Wel mooi natuurlijk te lezen dat je D.VII nog steeds doorgaat en dat het een 2 zitter wordt, heb je ook wat mooie foto's van dat project?

    Groet,

    Mathieu.

  2. #22

    Standaard

    Hoi,

    Weet iemand toevallig of het "nieuwe"aviodrome het S.IV project ook een doorstart laat maken?

    Groet,

    Mathieu.

  3. #23

    Standaard

    Dat zou mooi zijn! Maar het is meer museaal dan commercieel, zo'n project. Dus ik zou er niet op rekenen.

    Cees

  4. #24

    Standaard

    Het Fokker S.IV project heeft een triest einde gekregen, of eigenlijk helemaal geen einde. Alle gerestaureerde en de nieuwe onderdelen zijn samengebouuwd tot iets dat op een vliegtuig lijkt en dat geheel staat nu op de plaats waar voorheen de BAT FK-23 Bantam stond. Een zielig gezicht! De nieuwe leiding van de Aviodrome is op de hoogte van al het werk dat in de restauratie is gestoken en wat een luchtwaardige en authentieke Fokker had moeten opleveren. Uit de reactie die ik kreeg blijkt dat zoals men schreef; ‘momenteel heeft het niet onze prioriteit om het vliegtuig ook weer luchtwaardig te krijgen.’
    Maar men kan dat voornemen in de toekomst veranderen. Ik hoop daar maar op.

    Op de eerdere vraag om wat foto’s te sturen van mijn D.VII project, hier zijn er een paar. Onlangs heb ik de ondervleugel op zijn plaats onder de romp gehangen, zodat de boutgaten in de rompbeslagen geboord kunnen worden. Op de foto zie je de dummy-centersectie van de bovenvleugel. Die is gemaakt om o.a. de kabelloop van de rolroeren te simuleren en ook om de preciese lengte van de hulpstijlen naar de romp te kunnen bepalen. Momenteel ben ik met de bovenvleugel bezig.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 26 januari 2018 om 23:08

  5. #25
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ziet er heel goed uit, maarre, hoe krijg je hem uit de garage?

  6. #26
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    De f.600...prachtig! Ziet er goed uit.

    Dick, gaat 'ie ooit vliegen, denk je? Dat zou fantastisch zijn!

  7. #27

    Standaard

    Meteen al twee vragen..
    Je weet dat Fokker zijn vliegtuigen aardig modulair bouwde. Een romp waaraan een, twee, drie of zelfs meer vleugel vastgemaakt konden worden. Dus ook de D.VII is snel demontabel, vier bouten loshalen en de vleugel ligt eraf. Dus ja, hij kan de werkplaats makkelijk uit. Zie foto van ondervleugel.
    En ja, hij gaat vliegen. Ik bouw de kist in samenspraak met de NVAV en net als voor algemene amateurvlieguigbouw is ook de certificatie van replica's vrij makkelijk geregeld in dit overgeregelmenteerde landje. Het vliegtuig krijgt zelfs een originele Mercedes motor en authentieke propeller. Verder zullen wat aanpassingen gedaan worden om de handelbaarheid op beton te verbeteren, zoals remmen en een bestuurbaar staartwieltje.

  8. #28
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Oke, dat doet mijn hart toch wel een beetje sneller kloppen

  9. #29

    Standaard

    Mooi!

    Cees

  10. #30

    Standaard

    @Dick,

    Prachtig werk. Enig idee wanneer het toestel gaat vliegen? Zie ook een oude auto staan in je schuur, wat is dat voor auto?

    Chris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •