Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 2 3 4
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40

Discussie: Instrumentenpaneel S.IV?

  1. #31

    Standaard

    Over een week of drie ga ik weer het Nationaal Archief bezoeken. Bij deze beloofd dat ik er naar zal zoeken. Het NA heeft heel leuk (maar vooral veel) interessant materiaal voor handen.
    Mijn doel is overigens om helderheid te krijgen op welke manier de Indische LA werd vormgegeven. Wat er bekend is, is mijns inziens niet het hele verhaal..

    Groet,
    Jan

  2. #32
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

  3. #33

    Standaard

    Dat betekent dat deze replica nu in het Aviodrome staat?

    Cees

  4. #34

    Standaard

    Volgens mij is dit gewoon de S.IV waar het "vorige"aviodrome mee bezig was weer luchtwaardig te maken. Dus een orginele romp/motor en nieuwe vleugels. Zoals Dick Funcke al op dit forum schreef heeft het nieuwe aviodrome geen interesse om het project voort te zetten.

    Groet,

    Mathieu.

  5. #35

    Standaard

    Mag je je als Aviodrome dan nog wel serieus luchtvaartmuseum noemen of zijn we dan afgezakt naar ordinair luchtvaartthemespeeltuin.

    Ik heb hem gezien en ziet er inderdaad onaf uit, gewoon afmaken waar je mee begonnen bent. Maakt niet uit hoe lang het duurt als het maar gebeurt.

    Cees

  6. #36
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo.

    Het Aviodrome lijkt nog steeds een museum te zijn want ik heb nog steeds gratis toegang met mijn Museumjaarkaart. Volgens bronnen dan, ik heb er nog geen gebruik van gemaakt. Vreemd blijft het wel "gratis toegang" bij een commercieel "museum". Jammer dat het niet een echt "techniek" museum is zoals bijv. Speyer/Sinsheim. Dit zou misschien meer mensen naar de polder krijgen.

    Ruud van Ommeren.

  7. #37

    Standaard

    Chris,

    Die oude auto is mijn Range Rover cabriolet project, dat op zijn beurt staat te wachten om afgemaakt te worden.

  8. #38

    Standaard

    Foto's zijn terug geplaatst
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #39

    Standaard

    Mooi topic! Ik zie dat ik in 2012 een belofte heb gedaan, waar ik niet op ben teruggekomen.
    Destijds was de inzet van mijn bezoek aan het NA om mijn scriptie af te ronden. Die is inmiddels al een jaar of 5 klaar en die studie is ook al passé. Wat blijft is de vraag welke instrumenten er in de cockpits waren gebouwd van de S.IV, D.XIV en de D.XVI. Die van de S.IV heb ik helaas niet gevonden destijds, wel heb ik een foto van het instrumentenpaneel van de D.XIV. Mocht daar nog belangstelling voor zijn, graag een PM.

  10. #40

    Standaard Instrumentenpaneel D.XIV

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Mooi topic! Ik zie dat ik in 2012 een belofte heb gedaan, waar ik niet op ben teruggekomen.
    Destijds was de inzet van mijn bezoek aan het NA om mijn scriptie af te ronden. Die is inmiddels al een jaar of 5 klaar en die studie is ook al passé. Wat blijft is de vraag welke instrumenten er in de cockpits waren gebouwd van de S.IV, D.XIV en de D.XVI. Die van de S.IV heb ik helaas niet gevonden destijds, wel heb ik een foto van het instrumentenpaneel van de D.XIV. Mocht daar nog belangstelling voor zijn, graag een PM.
    Daar heb ik zeker belangstelling voor! Ik ben nu met pensioen en heb de bouw weer opgepakt, nu voor FSX!

    Cees

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •