Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 8 9 10 11 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 120

Discussie: Vooraankondiging D.XXI boek

  1. #91

    Standaard

    Hoi Sander,

    Wat leuk, in ben blij dat je blij bent me thet boek. Nee, prima natuurlijk om fouten te vermelden, misschien kan ik die nog een keer verbeteren.

    Bij het schrijven van het mei 40-hoofdstuk moest ik vaak denken aan de uitspraak dat geschiedenis die lezing van de gebeurtenissen is waar de meeste mensen zich in kunnen vinden. Wat er echt is gebeurd, is vaak echt onmogelijk om vast te stellen. Maar hier heb je wel een paar feiten te pakken.

    Peter

  2. #92

    Standaard books and movies

    Ik begrijp dat er een mooi boek uit is over de D 21.

    Wat lastig dat ik nu nog met twee foto's zit!

    Komt er evt een addendum in wel of niet deel 2?

    Wout Kleppe maakte deze 2 foto's op De Kooy, na de mobilisatie.

    Op de eerste foto staat hij zelf.

    Ik zal er ook zijn in maart '40 behaalde boordschutter brevet bij doen.
    Hij heeft het niet meer in praktijk kunnen brengen.

    Ik hoop dat de foto's hun weg vinden.

    Tracker.
    .

  3. #93

    Standaard

    Hallo Tracker, Jaap,

    Grappig, ik geloof dat we ooit in contact zijn gekomen naar aanleiding van een fotootje van mij van een Tracker op Lelystad. Je hebt me deze foto's zelf gestuurd.

    De eerste heeft het boek niet gehaald. De andere foto staat erin... maar dat is een bekende foto uit het circuit. Hij staat ook in mijn Franse boek uit 2003. In de fotoalbums van de veteranen zitten vaak dezelfde foto's.

    Peter

  4. #94

    Standaard Vooraankondiging D.XXI boek

    Dag Fogg,
    Inderdaad hebben we gemailed, ik vond het terug op dec 2010.
    In een voor mij nieuwe wereld vol aliassen heb ik geen idee wie ik spreek of sprak. Mogelijk went het.
    Ik bedacht me een paar maanden terug dat het misschien wel goed zou zijn om de in mijn bezit zijnde foto's wat breder 'uit te venten'.
    Vandaar mijn bezigheden hier.

    Ik doe er toch nog een D.XXI bij.
    Ongetwijfeld ook een uit het bestaande circuit. Prototype.

    Maar sinds mijn vroege jeugd, vlak na WW2, heb ik altijd wat raar naar deze foto gekeken.
    Ik had een stereotiep voor de Testvlieger in mijn hoofd.
    Daar voldeed deze man in paardrijkostuum met zijn design helmpje op in geen enkel opzicht aan!
    Het kan ook nog aan zijn Bols-neus hebben gelegen...
    Ik verzin dit niet, het is de waarheid.

    Wat ook stoorde was dat ik nooit goed kon zien wat er nou toch aan de overkant stond.
    Een DC2 ?
    Nu pas, zwaar uitvergroot is er meer van te zien.
    Het zou kunnen, maar dan ontbreekt de bakboord nacelle wel!
    Nu kan ik het eindelijk los laten...

    Ik zag ergens op het net een modelbouwer die een paar jaar terug de bijgeleverde plastic bestuurder besprak.
    Hij kreeg hem niet goed ingepast in zijn in aanbouw zijnde FD 322 cockpit.
    Mogelijk kan hij hier troost uit putten!

    Groet, Tracker.

    .

  5. #95

    Standaard vooraankodiging DXXI

    Even ter verduidelijking, en voordat men zich afvraagt waar die man het in godsnaam over heeft:

    De Vliegwereld 'vlieger', zoals ik daar als 7 jarige kennis mee maakte.
    Dit is wat ik bedoelde met 'stereotype'.

    Luchtvaart en Bols ging toen nog prettig samen...
    Vliegwereld, mei '48.

    Tracker
    .

  6. #96

    Standaard

    Ha Jaap,

    Waar de gewoonte vandaan komt om niet je echte naam te gebruiken op zo'n forum weet ik ook niet. Het zou vaak beter zijn als mensen zich niet achter zo'n alias verscholen denk ik. Je doet er wel vrolijk aan mee

    De foto van het prototype is inderdaad ook bekend. Je stelt wel een interessante vraag, ik vroeg me ook af wie de man met het rare hoofddeksel zou kunnen zijn. Ik denk dat de foto tussen mei en juli 1936 moet zijn genomen, maar dan komen er nog aardig wat mensen in aanmerking, zoals Van Lent van de LA-KNIL, Bubi Knoetzsch, Wim van Neijenhoff, Michel Détroyat met zijn haakneus, André Postmaa, Finnen en Zwitsers. Emil Meinecke en Erich Schatzki zijn het niet, denk ik.

    Ik maak in het boek trouwens het punt dat Fokker het op dat moment niet nodig vond om zo'n koene jonge testpiloot in dienst te hebben, wat bijna leidde tot het verlies van het toestel.

    De cockpit was trouwens ruim zat, zelfs Herman Doppenberg paste erin en die was twee meter.

    Het toestel op de achtergrond, geen idee. De spanwijdte lijkt me nogal groot. Het is ongetwijfeld op Schiphol.

    Peter

  7. #97
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    ............. Waar de gewoonte vandaan komt om niet je echte naam te gebruiken op zo'n forum weet ik ook niet...................

    Ik heet echt Verbeek hoor.

  8. #98

    Standaard D XXI boek

    Peter, je hebt gelijk met dat 'vrolijk meedoen', maar sinds ik het ben gaan zien als aanpassen aan het schier onvermijdelijke, voelt het een stuk beter...

    Meinicke had een Ranja-neus, zag ik en Neyenhoff was besnord.
    Blijven er nog genoeg over hè.
    Een Zwitserse klokkenmaker zou best eens kunnen...

    Neyenhoff had een mooie vliegkap nodig tegen de elementen, omdat zijn Adelaar zelf geen kapje had.
    Mijn 151 wél, dus volstond de ijsmuts...

    Tracker
    .
    Laatst gewijzigd door Tracker "Jaap de Moor"; 23 april 2012 om 01:17

  9. #99
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Héél fraai die zwever met de haaienbek, 'k zou graag iets meer willen weten over de kleuren van deze kist.

    Jacob.

  10. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    Neyenhoff had een mooie vliegkap nodig tegen de elementen, omdat zijn Adelaar zelf geen kapje had.
    Mijn 151 wél, dus volstond de ijsmuts...

    Tracker
    Mooie spulletjes heb je, ik kon geen fotootje van Van Neyenhoff vinden toen ik ernaar zocht.

    Peter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •