Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 9 10 11 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 120

Discussie: Vooraankondiging D.XXI boek

  1. #101
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Blijf svp vooral posten, Tracker! Het is fantastisch als mensen willen delen wat ze hebben, verhalen en foto's.

  2. #102

    Standaard

    Dit was een tikkeltje toeval hoor..

    De 151 kleuren: Ik denk rood, zwart en wit, net als de muts van Reinier Paping.

    Jaap

  3. #103
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Deze foto (van het Geheugen van Nederland) is gemaakt in 1936, toen Fokker zijn 25 jubileum als piloot vierde en daarbij de replica van de Spin aangeboden kreeg.
    Toestel wordt hier bestuurd door Nijenhoff. Het zou kunnen dat hij ook in de D.XXI-foto achter de knuppel zat.

  4. #104

    Standaard Vooraankondiging Fokker D XXI

    Het hoort hier eigenlijk over de D XXI te gaan.
    Maar de uitwisseling levert fraaie nevenverschijnselen op.
    Mooi die Spin!
    Neyenhoff was geen lachebekje?

    Fokker is nog wel steeds de rode draad.
    Bij mijn weten was de 151 dan ook een Fokker product.

    Op 15 mei 1960 vond er een stevig ongeval plaats met deze Baby.
    Een incident met de lierkabel op De Kooy.
    De betrokken Officier Vlieger kwam er gehavend van af.

    Een aantal jaren later, toen ik mijn schaatsmuts verwisseld had voor een Marine-pet,
    carpoolden we naar het MVKV, Valkenburg.
    Hij was toen Commandant Sq 860, Sea Hawks, ik Trackerde.
    We spraken over van alles en nog wat, maar níet over de 151...
    Hij zou eindigen als Vlagofficier MLD.

    De 151 heeft niet meer gevlogen.

    Foto's uit het achief Herman Dekker, met dank.

    Tracker.

    .

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stef Bekijk bericht
    Deze foto (van het Geheugen van Nederland) is gemaakt in 1936, toen Fokker zijn 25 jubileum als piloot vierde en daarbij de replica van de Spin aangeboden kreeg.
    Toestel wordt hier bestuurd door Nijenhoff. Het zou kunnen dat hij ook in de D.XXI-foto achter de knuppel zat.
    Hoi Stef, die foto had ik wel gevonden, maar hij is van Spaarnestad, en die zijn erg duur. Dus misschien kun je hem hier ook maar beter niet plaatsen.

    De D.21 werd bij die gelegenheid gevlogen door Bubi Knoetzsch, die net was ontslagen bij Messerschmitt. Hij kwam de spinproeven doen nadat NLS-instructeur Somer de D.21 bijna had gecrasht.

    Peter

  6. #106
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Peter en wellicht ook Arjan en Jan v.d. H.

    Ik wil geen oude discussie oprakelen en zeker deze website niet in problemen brengen, maar ik was er van uit gegaan dat als ik de site waar ik de foto gezien heb (in dit geval dus het geheugen van Nederland), ik ze eigenlijk alleen maar een dienst bewijs door reclame voor ze te maken. Als men niet wil dat de foto's gezien worden, moeten ze ze niet plaatsen, toch.

    Van Spaarnestad had ik trouwens helemaal niet geweten.

    Zijn jullie bang voor een probleem dan haal ik hem weg.

    Verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik alle foto's die ik plaats, zelf in mijn verzameling heb, anders vermeld ik waar die vandaan komt en als ik het niet meer weet, dan plaats ik hem niet. (in het begin bewaarde ik, niet gehinderd door enige kennis, alles wat ik leuk vond, zonder te vermelden waar het vandaan kwam.

    Groeten, Stef

  7. #107

    Standaard

    Net het boek van de D.21 gekregen en in een ruk uitgelezen. Mijn complimenten, een geweldig boek

    Grappig is wel dat mijn exemplaar op z'n kop in de omslag zit, wat vreemde blikken opleverd van mijn mede-trein passagiers
    Laatst gewijzigd door Marcel; 16 september 2012 om 13:52

  8. #108
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel Bekijk bericht
    Grappig is wel dat mijn exemplaar op z'n kop in de omslag zit, wat vreemde blikken opleverd van mijn mede-trein passagiers
    hahaha! heb je dat al gemeld bij de uitgever? of heb je het expres zo laten bestellen?

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander Bekijk bericht
    hahaha! heb je dat al gemeld bij de uitgever? of heb je het expres zo laten bestellen?
    Nee, niet zo besteld en ook niet gemeld want ik heb het boek net een paar dagen. Vind het ook niet zo erg, het boek is prima leesbaar.

  10. #110
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    waar kan ik dat boek bestellen
    en om meteen maar mee te nemen dat over de G1
    ik ben zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen
    dit om de de yke rusticus tekening paketten waar ik nu de beheerder van ben te kunnen updaten
    alles over zowel de D21 en de G1 is welkom

    ik beheer nu ook de door yke gebouwde Fokker F18 pelikaan van schaal operatie 94

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •