Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Bijzondere aantekening

  1. #1

    Standaard Bijzondere aantekening

    Hoi,

    Al enige jaren heb ik een brief welke is uitgegeven in 1986 door de stichting vrienden van het MLM t.g.v. de laatste operationele vlucht van een T.V. Ik heb deze brief gekeregen van de weduwe van Peter Wildschut die in mei 1940 op de T.V gevlogen heeft. Op deze brief heeft Wildschut een aantekening geschreven welke ik jullie niet wil onthouden.

    Met vriendelijke groet,

    Mathieu.



    Laatst gewijzigd door Mathieu; 4 juni 2011 om 12:11

  2. #2
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Handschriftdeskundigen onder ons: wat lezen we nu achter de F tussen de eerste en tweede paragraaf?

  3. #3

    Standaard

    M.i. een verwijzing naar de handgeschreven letter "F" verderop in de tekst met de opmerking F in ( of is?) na loting

  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    De F is een verwijzingsteken dat gebruikt wordt in de grafische industrie. De tekens zijn vastgesteld door het Nederlands Normalisatie-instituut, Normblad NEN 632.
    Dat betekent dat hier de aangegeven tekst moet worden geplaatst. Er zijn een aantal verwijzingstekens die je kunt gebruiken zodat er geen vergissing kan zijn welke tekst of teken er tussen moet.

    De geschreven tekst die er tussen moet is volgens mij niet goed: in na loting. Dat leest niet, het woordje in weglaten en na loting plaatsen. Hij heeft zich na loting vrijwillig gemeld om het over te nemen van een getrouwde collega die ingeloot was.

    Aanvulling: toch maar even scans gemaakt van wat in Nederland gebruikelijk is, maakt het een en ander duidelijk. De tekst rechts met correcties is uiteraard een flinke overdrijving. Enige tekens worden niet meer gebruikt zoals "gerezen wit". Dit voorbeeld is uit een leerboek van 1957. Toen werd nog met lood gewerkt.

    Naam: Correctietekens. kopie.jpg
Bekeken: 289
Grootte: 84,1 KB Naam: Correctietekens 2 kopie.jpg
Bekeken: 255
Grootte: 336,1 KB
    Groet Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 3 juli 2021 om 12:02

  5. #5

    Standaard

    Wat ik lees is "in na loting"
    Hoe ik aan die brief gekomen ben is nog een verhaal. In mijn jeugdjaren woonde ik in IJlst. In dat plaatsje was een boekwinkel die ook aan drukwerk. De eigenaar was een groot luchtvaartliefhebber en ik kocht bij hem altijd de Flypast. Geregeld hadden wij een praatje over de luchtvaart. Ergens rond 1999 vroeg hij mij of ik wist dat er een T.V piloot in IJlst gewoond had. Dat wist ik niet. Het ging dus over Peter Wildschut. De winkel eigenaar was daar achter gekomen toen hij uitgenodigd werd om rouwkaarten te leveren na het overlijden van Peter. Na enige tijd heb ik eens aangebeld bij de weduwe en een hele tijd over Peter en zijn luchtvaart carrière gehad. Toen ik wegging kreeg ik van haar deze brief, enige foto's en wat boekjes van Hugo Hooftman.
    Ik ben nog enige keren langs geweest en zij vertelde nog dat haar man en Ben Swagerman goede vrienden waren, in de woonkamer hing nog steeds een foto van Ben Swagerman! Peter Wildschut heeft zijn oudste dochter vernoemd naar Paul Schoute, ze heet Pauline.

    Om even terug te komen op de aantekening, het lijkt er dus op dat er een loting is geweest wie de vlucht moest doen. Doet wat mij betreft helemaal niets af aan het offer dat die mannen gebracht hebben!
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #6

    Standaard

    Hier staat de mooiste foto die ik kreeg van de weduwe van Peter Wildschut: mooie foto/ beautiful photo (nederlandseluchtvaart.nl)
    Als je goed kijkt zie je een gezicht van een bemanningslid op de positie van de 2de piloot.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 juli 2021 om 23:13
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7

    Standaard

    Volgens mij staat er: "in na lating". Dat past ook beter in de tekst.
    Mvg,
    Ronald
    Laatst gewijzigd door Classic; 3 juli 2021 om 14:07

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •