Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Willem Fredrik Anceaux / Fokker TV

  1. #1
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard Willem Fredrik Anceaux / Fokker TV

    Ik kwam via de G1 in contact met de heer Willem Fredrik Anceaux . Hij is vernoemd naar zijn neef die op 13 mei 1940 is gesneuveld als piloot van de Fokker TV - 856 te Ridderkerk.

    Hij heeft een leuke website gemaakt ter nagedachtenis van zijn neef en zoon : Anceaux.nl

    Mijn vraag is wie heeft er een foto van zijn neef ?

  2. #2
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Meneer Pouw, bedankt voor de link

  3. #3
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Na een beetje speurwerk vond ik in het boekje over de Fokker T.V Luchtkruiser van Luuk Boerman en Frits Gerdessen een groepsfoto van de BomVa uit 1939, gezeten voor de 857 op Schiphol.
    Daarbij worden alle namen vermeld, maar er bleek een stukje afgesneden te zijn aan de rechterzijde in het boekje. Bijgaand de complete foto, waarbij op de voorste rij en de derde van rechts elt.vl. Willem Fredrik Anceaux is.
    Hiervan heb ik een uitsnede gemaakt en nu krijgt de naam een gezicht.
    Dit werd door Frits Gerdessen bevestigd.

    Ger.

  4. #4

    Standaard

    Hoi Ger,

    Goed werk, zo´n gezicht zegt toch altijd meer dan een verhaal alleen.
    De neef van Anceaux heeft ook een website over de vlucht waarbij Anceaux omkwam: Anceaux.nl Overigens wel jammer dat er weer enige foutjes instaan, zo wordt nog steeds vermeld dat de G.1 van Schoute de 315 zou zijn. Iets wat onmogelijk is aangezien er foto´s van de 315 zijn welke in juni 1940 gemaakt zijn op vliegveld Bergen.

    Groet,

    Mathieu.

  5. #5
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Is mij bekend Mathieu; ik heb mailcontact met hem gehad en hij gaat over enkele weken zijn site updaten met enkele foto's.
    Is het bekend met welk nummer Schoute dan wel heeft gevlogen?
    Kan hij dit tevens corrigeren.

    Ger.

  6. #6

    Standaard

    Hoi Ger,

    Ik had Anceaux ook al een berichtje gestuurd, helaas is na al die jaren speuren nog steeds niet bekend met welke G.1 Schoute vloog. Opvallend is dat van 3 neergestorte G.1's nog steeds geen nummer bekend is, het toestel v/d Jagt en de G.1 welke bij Badhoeverdorp neerkwam zijn ook niet bekend.

    Groet,

    Mathieu.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •