Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44

Discussie: Spitfires - Hugo Hoofdman

  1. #11
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flight Bekijk bericht
    Och, weet je, als ik vroeger een boek heb gekocht voor zeg zo'n 25 gulden en het boek is nu zo'n €150.00 waard, vind ik dat toch echt niet erg hoor!
    Maar boeken, die redelijk zeldzaam zijn, en ik heb ze in mijn collectie vind ik dat best wel leuk.
    Ja toch?


    dit is wel een uitspraak van de heer Verbeek.
    Ik vraag mij nu wel af of hij de prijs van 200,00 euro ook zo leuk vindt
    U heeft iets tegen mij?
    Slecht geslapen misschien?
    Als u even verder leest ziet u verschillende reactie van mensen die ook en boek hebben gekocht, dat nu meer waard is.
    Maar nee hoor, u noemt alleen mij.
    Zielig hoor.
    Is het dan zo erg dat we een boek hebben die u niet heeft, dat u ons er op moet aanvallen?
    Kom op zeg, meneer Flight, wordt volwassen.

    Vriendelijke groet

    Cor Verbeek
    Laatst gewijzigd door Verbeek; 9 juni 2011 om 07:48

  2. #12
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Altijd lastig, fora en mail... dingen worden zo gauw uit hun verband getrokken...

  3. #13

    Standaard

    Laten we het er maar op houden dat de nalatenschap van Hugo Hooftman hogelijk gewaardeerd wordt;

  4. #14
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Oskam en Neeven heeft het boekje trouwens voor 175 euro's in de aanbieding. Denk dat Jan (Wullink) uitzonderlijk veel mazzel heeft gehad toen hij het kon kopen voor 25!

  5. #15
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Jongens, hou de discussie wel volwassen.

  6. #16
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard spitfires

    Sommige boeken van Hooftman worden inderdaad hooggewaardeerd. Een enkeling denk ik zelfs overgewaardeerd. Toch best wel leuk als je er zelf (veel) minder voor hebt betaald. Geeft het idee dat je je hobby "goedkoop" houdt.
    Toch kun je wel degelijk mazzel hebben. Op de laatste Spottersdag op Zestienhoven werd het aangeboden voor 80,00 euro (het jaar daarvoor lag het er voor 125,00. Dus is ook daar de crisis of realiteitszin doorgebroken! Maar eind vorig jaar heb ik het gekocht bij De Slegte in Den Haag, samen met het deeltje over "de Schelde" wat ik trouwens leuker vind, voor: -ik durf het bijna niet te zeggen- 10,00 euro per stuk.
    Spitfires staat dus op de plank en ik ben er best blij mee, maar als iemand het wil ruilen voor bv. "Luchtverdediging in de meidagen van 1940" dan twijfel ik geen seconde.
    Samengevat; wil iemand 200 euri's kwijt, koop dan het C.V boek (is mooi geworden Edwin), wacht op het G.I, D.XXI en D.XVII boek, dan hou je misschien nog net genoeg over om wat te gaan eten met je vrouw.
    Groeten, Stef

  7. #17
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hier is nog zo´n boek. Stamt uit 2000. Zeker de eerste druk (die niet eens profiel tekeningen heeft zoals de 2e druk wel zou hebben) gaat voor waanzinnige prijzen over de toonbank:
    Black Cross/Red Star : Vol. 1, Operation Barbarossa 194 | eBay

    En dit is nog niet het duurste exemplaar dat ik nu zag.

  8. #18

    Standaard

    Hoi,

    Soms moet je inderdaad gewoon geluk hebben! Voor de spitfire heb ik ook 100 euro betaald, echter, de uitgave over de T.V en C.X heb ik gekregen van de weduwe van Peter Wildschut. Ook nog een paar gekocht voor fl 25 per stuk.

    Groet,

    Mathieu.

  9. #19

    Standaard

    Wat is eigenlijk volgens jullie het beste boek, het spraakmakendste boek van alle Hooftman boeken? Natuurlijk het is puur persoonlijk.. maar als je dan een boek of paar boeken moet aangeven van Hooftman die toonaangevend waren in die tijd welke waren dat ? ook aan de andere kant, zijn er boeken die niet best waren en waarom ?

  10. #20
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het meest spraakmakende boek van Hooftman? Tsja... eigenlijk zijn al zijn boekjes uit de gele serie wel spraakmakend. Vooral die over de G-1. Hij heeft zoveel dingen daarin gezet (of overgenomen) die incorrect zijn en dat is zo'n eigen leven gaan leiden.........................

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •