Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Vlieghoogte He 111's op 10 mei 1940

  1. #1

    Standaard Vlieghoogte He 111's op 10 mei 1940

    Goeiemorgen allemaal, toen ik een poging deed om een 'Meidagen 1940' missie te maken in mijn vliegsimulator Il-2, kwam ik er achter dat 'nergens' beschreven staat hoe hoog (laag) de Heinkels van KG 4 vlogen die de bombardementen op o.a. Waalhaven en Ypenburg uitvoerden. In 'de luchtverdediging' staat bij de aanval op Schiphol 25 á 30 meter voor de eerste toestellen. In een stukje van Heinrich Weiß staat 'tiefflug' en ergens anders heb ik eens gelezen dat de toestellen laag vlogen. En, vlogen de volgende toestellen hoger? Wie heeft er wat meer info??

  2. #2
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    De vlieghoogte tijdens het bombardement op Rotterdam was 750 meter .
    Ik weet niet of de aanvallen op de Nederlandse vliegvelden op de zelfde hoogte werd gevlogen .
    ik neem aan dat ze lager vlogen , ik vermoed ergens tussen de 100 en 150 meter ivm het verassings effect .
    De Duitsers waren toch wel goed op de hoogte van de luchtverdediging rond de Nederlandse vliegvelden .

  3. #3

    Standaard

    Hallo Jan, bedankt voor je antwoord. Ik bedoelde niet 'het' bombardement, maar echt de 1e aanval op Waalhaven. Maar het is toch ook zo dat een bom een bepaalde tijd moet vallen voor de ontsteker op scherp staat? Of is dat niet bij alle bommen het geval?

  4. #4
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkypenky Bekijk bericht
    Hallo Jan, bedankt voor je antwoord. Ik bedoelde niet 'het' bombardement, maar echt de 1e aanval op Waalhaven. Maar het is toch ook zo dat een bom een bepaalde tijd moet vallen voor de ontsteker op scherp staat? Of is dat niet bij alle bommen het geval?
    Dat is afhankelijk van wat voor ontsteker er wordt gebruikt , een contactontsteker of één met vertaagde ontsteking .
    Er waren diverse soorten ontstekers in gebruik bij de luftwaffe , ontstekers zijn ook af te stellen op een bepaalde tijd ( afhankelijk van de afwerp hoogte )

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •