Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: WO-2: Vliegtuig achteruitkijkspiegel

  1. #1

    Standaard WO-2: Vliegtuig achteruitkijkspiegel

    Ik heb voor de liefhebber een uniek stuk vliegtuig op Marktplaats staan: Een zeer zeldzaam stuk vliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog. Waarschijnlijk komt dit van een in Duitsland neergestorte Engelse bommenwerper, maar misschien is het wel van de Luftwaffe geweest. Ik heb het jaren geleden in Duitsland gekocht. Het is een achteruitkijkspiegel die 'verpakt' zit in een zogenaamde teardrop, om te voorkomen dat deze spiegel door de temperatuurverschil van cockpit en buitenlucht zou beslaan. Bijvoorbeeld op de Avro Lancaster zat er een aan de zijkant van de cockpit. De lengte is ong. 32cm en breedte 27,5 cm, is natuurlijk dubbelwandig en spiegel is verstelbaar. Bij deze stelknop zitten wat bastjes in het pexiglas, voor de rest gezien zijn leeftijd in goede staat. Vragen en/of opmerkingen graag via de e-mail. Groet-jullie martin

  2. #2
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    40

    Standaard

    Als je meer van wilt weten zou je het (in het Engels) hierop kunnen zetten...

    - Aero Part Identify Board - | Index

  3. #3

    Standaard

    Hoi Martin,

    Interessant stuk! Ik heb even een link op een engels luchtvaartforum gezet, misschien dat iemand meer weet.

    Groet,

    Mathieu

  4. #4

    Standaard

    Hoi Martin,

    Even de link naar Engeland: ID of glass with mirror - Key Publishing Ltd Aviation Forums

    Heb je toevallig ook een link naar je advertentie op marktplaats?

    Groet,

    Mathieu

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •