Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Dick Asjes en Hugo Hooftman

  1. #1

    Standaard Dick Asjes en Hugo Hooftman

    Ik ben op zoek naar informatie over de persoon Dick Asjes. natuurlijk heb ijk al wat zaken gevonden op het roemruchte internet, maar ben toch benieuwd of er mensen zijn die vooral van zijn latere leeftijdsperiode informatie hebben. Wat komt er bij jullie op als ik de naam Dick Asjes laat vallen? Ik ben ook uiteraard, hoe kan het ook anders, geinteresseerd in zijn vriendschap die hij met Hugo hooftman onderhield. Mogelijk heeft Hooftman zelfs voor hem geschreven. Zeker na of in de buurt van zijn F 16 boek zo rond 1979.

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dick Asjes... Rapapahhh rapapapahhh

    Startklaar, ASJES, Dick - De Slegte

  3. #3

    Standaard

    Ja top, dank je wel. maar waar ik eigenlijk ook indirect op doelde is of er mensen zijn die iets over hem kunnen vertellen. Hem gekend hebben jaren 80 ofzo enzovoorts. Zal uiteraard weer best lastig zijn, maar toch. Hij is bevriend geweest met Hooftman en daar ben ik nu voor de Hooftman biografie waar ik druk doende mee extra naar op zoek naar persoonlijke info en kennis van mensen. maar inderdaad iedere hulp is altijd welkom.

  4. #4

    Standaard

    Zijn er nog mensen, die naast het boek dat Hugo Hooftman over Dick Asjes schreef,nog wat informatie over de man hebben.

  5. #5
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre1967 Bekijk bericht
    Zijn er nog mensen, die naast het boek dat Hugo Hooftman over Dick Asjes schreef,nog wat informatie over de man hebben.
    Welk boek heeft Hugo Hooftman over Dick Asjes geschreven?

  6. #6

    Standaard

    Hugo Hooftman heeft het boek "Startklaar" opgetekend uit de mond van zijn vriend Dick Asjes. Hij heeft het geschreven voor Asjes, maar met en in nauwe samenwerking met hem. Dit heeft gestalte gekregen tijdens een aantal sessies bij Hooftman thuis onder andere. Asjes kon namelijk zelf niet schrijven dat liet hij doen. Samen met Hooftman is zo dat boek tot stand gekomen. nadere info en details verwerk in in de Biografie van Hooftman

  7. #7
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    In het Voorwoord van de auteur staat heel iets anders:
    o.a.: " Het schrijven van dit boek heeft mij oneindig veel genoegen verschaft. Heel veel dank gaat uit naar "Netteke" die mij bij de samenstelling van het boek enorm heeft geholpen. Ook ben ik dank verschuldigd aan mijn oude vliegvrienden,oorlogsmakkers en collega's die mij bij dit werk hebben geholpen. Hetzelfde geldt voor de bekende luchtvaartjournalist Hugo Hooftman, die mij vele nuttige adviezen heeft gegeven. Speciaal noem ik Wim Bol, die door zijn enthousiasme en steun mij heeft weten te bewegen om als "geen geboren schrijver" toch door te zetten."

    Dat Dick Asjes het boek niet zelf heeft geschreven, is wat ongenuanceerd gesteld.

  8. #8

    Standaard

    Ik beschik over voldoende feiten dat het boek "Startklaar" is geschreven door Hugo Hooftman. dat er anderen waardevolle bijdragen hebben geleverd staat buiten kijf. Alle informatie is van diverse bronnen aangeleverd. Maar het uitschrijf en redigeerwerk is in overleg gegaan met Hugo Hooftman tijdens een aantal interviews en bijeenkmsten bij Hooftman thuis en op lokatie

  9. #9
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Beste Andre,

    Ik baseer mij uitsluitend op feiten en bronvermeldingen en niet op beweringen, in dit geval verwijs ik alleen maar op wat hetgeen in het Voorwoord van het boek "Startklaar" van Dick Asjes staat vermeld.Een autobiografie dus.

    Met vr.groet
    Hans
    Laatst gewijzigd door flight; 18 november 2012 om 13:14

  10. #10

    Standaard

    Dag Hans, natuurlijk dat begrijp ik, ik ken het voorwoord. Maar gezien het feit dat ik stukken heb van Hugo zelf , gesprekken heb gevoerd met zijn familie en brieven van Dick asjes zelf (geschreven aan Hooftman) mag je van mij aannemen dat het zo is. Asjes was een huis-vriend van Hugo, neem ook dat maar aan. ik ben nu een jaar of 3 schrijvend en researchend bezig aan de biografie van Hooftman en heb inmiddels vele interviews en gesprekken gevoerd. Ook heb ik de beschikking over alle informatie, foto's en stukken van de familie Hooftman die ik nodig acht voor de biografie. Ik snap het voorwoord maar inderdaad het nuanceren is zeer belangrijk. Begrip ghost-writer is zeker van toepassing. Doet overigens niets af aan de heer Asjes in het geheel. Maar het tweetal Hooftman en asjes samen is erg interessant.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •