Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Vijf vingers aan een hand

  1. #11
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Jep we konden goed in formatie vliegen in die tijd
    Jammer dat we zo wijnig aan hadden tegen een duitse overmacht die we zagen aankomen en die zelfs nog eerst netjes hebben aangeklopt voordat ze binnen vielen

  2. #12
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    De Nederlanders waren niet de enige die er niet tegen de Duitse overmacht op kon. Hier in Noorwegen is het niet beter gegaan... Maar goed daar hebben we allemaal van geleerd.

  3. #13
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Mulder Bekijk bericht
    Prachtige foto and bedankt voor het sturen. Is dat een foto uit een archief? Weet iemand of die beschikbaar is?
    Ik vermoed, gezien de ouderdom van het boek 1925, dat het gewoon te gebruiken is.
    Er wordt verder nergens ook maar iets over de Vijf vingers aan een hand geschreven in het boek.
    Ik heb ven een scan gemaakt van de voorkant van het boek.

  4. #14
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Ha mensen,

    Ik heb deze demonstratie vanuit het perspectief van de NV Nederlandse Vliegtuigenfabriek beschreven voor mijn nog te verschijnen boek. Iedereen die daar belang bij heeft kan mij een PM sturen en dan zal ik het concept stuk je toesturen!

    @Amonhorus, een schitterende foto! Heb je ook foto's waar ir. Grasé op staat? Volgens mij laat deze foto namelijk zijn aankomst op Soesterberg zien...

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich
    Hoi Jan,

    Ben zeker geinteresseerd in deze beschrijving/je boek. Ik ben nieuw op het forum dus weet niet precies hoe je een PM stuurt?

    En inderdaad een prachtige foto!

    Er staat ook een stukje over de vijf vingers in Nico Geldhof's boek over de Fokker D.VII, en Jacob Jongbloed heeft een stukje geschreven in het jubileumboek over 50 jaar Nederlandse luchtmacht.

    Ik heb ook videomateriaal van de 5 in hun D.VII's, iets meer dan 2 minuten geloof ik.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •