Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: FM-2 Wildcat cockpit

  1. #1
    Geregistreerd
    19 augustus 2011
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    6

    Standaard FM-2 Wildcat cockpit

    Hallo allemaal,

    Ik ben Marc, ik ben 55 jaar en ik woon in Maastricht. Als kind was ik al gefascineerd door vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog, en ik heb me dan ook voorgenomen om zelf iets na te bouwen op dat gebied. Na het zien van een film (waar ik nog steeds niet de naam van weet) over Amerikaanse vliegtuigen in de Pacific, heb ik vastgesteld dat het een Grumman Hellcat of Wildcat moest worden. Aangezien een F6F Hellcat erg groot zou worden, ben ik begonnen met het nabouwen van de kap van de F4F Wildcat. Al snel bouwde ik de hele cockpit in schaal 1:1, en die is nu al vrij ver af. Op de foto's is te zien in welk stadium mijn project zich nu bevindt. Het is de bedoeling om er een flight simulator van te maken. Ik gebruik veel originele instrumenten, maar het geheel wordt een replica. Vooralsnog blijft het bij de cockpit

    Groetjes,

    Marc
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)        
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 1 april 2016 om 10:52

  2. #2

    Standaard

    Hoi Marc,

    Prachtig, werkelijk prachtig gedaan!! Maakt mijn dag weer goed! Was het moeilijk om aan de juiste tekeningen te komen? Hoop je nog veel tegen te komen hier, vooral je wens om er een flightsimulator van te maken spreekt mij erg aan.

    Groet,

    Mathieu.

  3. #3
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Il-2 in zo'n cocpit spelen ............
    Mooi man!

    Misschien vind u de film waar het mee begon hier in deze link:


    Military Aviation Movie List

  4. #4
    Geregistreerd
    19 augustus 2011
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    6

    Standaard

    Bedankt voor jullie leuke reacties.Eigenlijk was een brief waarin ik mijn plan beschreef naar Northrop Grumman indertijd voldoende om een pak originele detailtekeningen te mogen ontvangen. Dit alles zonder kosten. Het moeilijkste van het hele verhaal was eigenlijk het berekenen van alle juiste maten.
    Die zaten er niet bij. Uitendelijk via de instrumenten en andere originele delen kon ik met verhoudingen en vergrotingen van schaaltekeningen er toch uitkomen.
    Ik denk dat ik kan zeggen dat ik binnen de door mijzelf gestelde toleratie van 1 cm zit.
    Vandaag heb ik de kap die op lagers loopt goed kunnen afstellen en heb ik weer iets kunnen afsluiten. Hierna is de voorste kap aan de beurt waar nog veel werk aan is.
    In principe wil ik hem komende zomer spuiten en ondertussen kan ik op mijn gemak aan het interieur werken dwz tenminste als ik er de tijd en rust voor heb, want er bestaat ook nog zoiets als een drukke baan en een gezin.
    Ik zal binnekort een paar detailfotos posten.

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Wat leuk dat Northrop Grumman daar zo op reageerde!

    Fantastisch mooi werk heb je daar neer gezet, hulde!

  6. #6

    Standaard

    Mooi stuk vakwerk, prachtig

  7. #7

    Standaard

    Fantastisch werk zeg, heel mooi.
    Valt me mee dat Grumman zo hulpvaardig is, dat
    siert de fabriek.

    Cees

  8. #8
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Bijzonder fraai en niet allerdaags stukje huisvlijt. Benieuwd hoeveel uurtjes er al in dit project zijn gaan zitten.

  9. #9
    Geregistreerd
    19 augustus 2011
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    6

    Standaard

    Eerlijk gezegd ben ik met die uurtjes al lang geleden gestopt om ze bij te houden. Hier nog een paar detailfotos van onderdelen. De Trottlequadrant had ik nieuw besteld in Amerika voor 50 US dollar en omgebouwd naar een meer juiste look. Originele zijn ze nog wel te vinden voor plusminis 500/600 dollar maar dus onbetaalbaar. De schakelkast heb ik op het oog ,wel volgens de juiste afmetingen nagebouwd. Uitendelijk moeten een aantal functies het ook gaan doen zoals stroom, verlichting etc

    groetjes,

    Marc

  10. #10

    Standaard

    Hoi Marc,

    Ik ben weer thuis en kan nu eindelijk een link plaatsen naar youtube:
    http://www.youtube.com/watch?v=NtzIz...layer_embedded

    Hoop dat ik ooit nog tijd overhou om mij meer in het flightsim gebeuren te kunnen verdiepen, lijkt me machtig om de G.1 cockpit op zo'n onderstel te kunnen zetten!

    Groet,

    Mathieu.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •