Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: FM-2 Wildcat cockpit

  1. #11
    Geregistreerd
    19 augustus 2011
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    6

    Standaard

    Hoi Mathieu,
    Allereerst nog bedankt voor je sympathieke reactie op mijn project. Ik begrijp dat je zelf ook bezig bent met een G.1 cockpit ? Heb je daar ook fotos van? Ik zou er erg graag eens iets van zien. Wat mijn cockpit betreft , de bedoeling is om komende zomer de buitenkant te gaan spuiten. Ondertussen verder afwerken en dan eens langzaam gaan concentreren op het onderstel. Hierbij krijg ik te maken met een eerste probleem en dat is het gewicht. Ik schat +- zo'n 200 a 300 kg inclusief persoon. Verder heb ik dan ook software nodig die vanuit CFS (pacific) bewegingen aanstuurt die synchroon lopen met het spel.Ben jij toevallig bekend met die software?
    Groet,
    Marc

  2. #12

    Standaard

    Hoi Marc,

    Op www.fokker-g1.nl staan enige foto's van mijn knutselwerk, ook onder "projecten in Nederland" kun je de nodige foto's vinden van kleinere onderdelen. Van software heb ik echt geen verstand, ben een echte analfabeet op dat gebied. Overigens zou 300 kg geen probleem moeten zijn, volgens de maker van het onderstel zou de uiteindelijke versie geschikt moeten zijn voor zo'n gewicht.

    Met vriendelijke groet,

    Mathieu.

  3. #13
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Mooi werk Mathieu, maar daar ben je nog wel even zoet mee

  4. #14

    Standaard

    Hoi Marc,

    Ken je deze site al? MyCockpit.org

    Groet,

    Mathieu.

  5. #15
    Geregistreerd
    19 augustus 2011
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    6

    Standaard

    Hoi Mathieu,

    Heel mooi wat je gemaakt hebt. Mijn complimenten! Wat is het voor materiaal ,is het frame van staal? Heb je het gelast? Bedankt nog voor de software links. Ik denk dat ik ze kan gebruiken.Trouwens ook mooi het idee dat je er al gewoon aan begonnen bent terwijl het vliegtuig alleen nog maar op papier bestaat. Ik zou zeggen ga zo door!

    Groet,

    Marc

  6. #16

    Standaard

    2011, wat vliegt de tijd.
    Marc, als je dit mocht lezen, wat is de stand van zaken van dit prachtige stukje vakmanschap?
    Cees

  7. #17
    Geregistreerd
    19 augustus 2011
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    6

    Standaard

    Naam: IMG_1832.jpg
Bekeken: 554
Grootte: 428,6 KBDag Cees,
    Inderdaad wat vliegt de tijd. En wat hebben we het altijd druk met het werk, 2 kinderen en te veel hobbys! Ik heb hem alweer in 2012 gespoten en ik ben nu met het onderstel begonnen. Hier komt hij op te staan en moet hij gaan bewegen. Dit onderstel moet gelast worden en dat is dan weer een nieuwe uitdaging. Verder moet het voorste gedeelte van de kap afgemaakt worden.Dat wilde ik eigenlijk voor de winter doen. Ik stuur je een paar recentere fotos en bedankt voor je interesse.Naam: IMG_1810.jpg
Bekeken: 465
Grootte: 448,7 KB

  8. #18

    Standaard

    Marc,
    Dat ziet er prachtig uit. Bedankt voor de foto's.

    Ik ben erg nieuwsgierig naar dat typeplaatje achter de stoel. Heb je die zelf gemaakt of laten maken?
    Ik vraag dat omdat ik voor de Halifax cockpit nog een paar instructieplaten nodig heb voor de throttle box en andere labels.
    En ben op zoek naar een bedrijf die dat kan doen. Het gaat om details maar die zijn oh zo belangrijk.
    Cees

  9. #19

    Standaard

    Cees,

    Een bedrijf waar de firma waarvoor ik werkte zijn aluminium bedrukte plaatjes haalde was Ospla technische naamplaten (te Katwijk).
    Leverden altijd prima kwaliteit. Prijzen weet ik niet omdat ik daar niet zelf de inkoop deed.
    Het is alleen wel zo dat je zelf een heel goed voorbeeld moet aanleveren om goede kwaliteit te krijgen. Waar ik werkte deden wij dat altijd zelf. Drukt natuurlijk ook de kosten.
    De alu plaatjes worden overigens na het drukken geseald. Weet niet precies hoe dat proces gaat maar op die manier werd het drukwerk afgesloten zodat het goed tegen invloeden van buitenaf kon. Dit was bedrukken van aluminium waarbij de kleurstof wordt ingesloten in de anodelaag.

    Maar ik neem aan dat er veel meer firma's zijn die mooie plaatsjes voor je maken kunnen.

    Mvg, Boris

  10. #20

    Standaard

    Boris bedankt,
    Hier kan ik wel iets mee. Voor de andere instructielabels heeft een kennis van mij deze uit wit plastic met zwarte bovenlaag gefreesd.
    De labels op de throttle box en onder de brandstofhendels zijn echter ge-etst en ware kunststukjes, dan moet er ook iets
    moois voor in de cockpit komen natuurlijk. Voorbeelden en tekeningen zijn aanwezig, dus ik ga mij hierin verdiepen. Het gaat om
    de details nietwaar?
    Cees

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •