Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Foto's Vliegtuigcrashes Haarlemmermeer

  1. #11

    Standaard

    Allen,

    Het is een groundloop van een Ju-88. Kijk maar naar de zwarte sporen onder de stuurboord motor gondel. Die lijken vanaf een betonbaan in het gras te belanden. Welke datum daarbij hoort weet ik niet, maar een noodlanding lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Is het niet gewoon een gevalletje zijwind, gevolgd door een groundloop?

    Groet,
    Jan

  2. #12

    Standaard

    Deze Ju88 is inderdaad een toestel van I./KG30.
    Van de tweede helft mei tot juli 1940 heeft deze eenheid op Schiphol gelegen, en de foto is vrijwel zeker uit die periode.
    Er is geen enkel bewijs van een Ju88 die tijdens de meidagen op Schiphol zou zijn neergekomen.
    Zoals Jan opmerkt inderdaad een groundloop, zo'n 10% schade in Luftwaffe termen, dus het is de vraag of dit ongeluk zelfs in de Verlustmeldungen terecht is gekomen. Zo niet dan wordt het helemaal moeilijk om het incident te traceren.

    Pieter

  3. #13
    Geregistreerd
    17 januari 2014
    Berichten
    4

    Standaard

    Hello Vin1 and all the others!

    I just found this page by researching informations about the JU88 "5J+GT".

    I am very sorry, but I don't speak dutch...

    Do someone have more informations and pictures of this JU88??
    Gefreiter Franz Strada who died in this plane was a ancestor of me, so it would be great to get more informations about the 5J+GT and the crew.

    Best regards,
    Lukas

  4. #14

    Standaard

    Hi Lukas,

    Thanks for your message. Fuselage codes are not unique and the picture shows another Ju 88 than the one in which your ancestor died.

    I can supply some info and also the picture of the wreckage of Gefr Strada's Ju 88.

    Please contact me at hnautaATquicknetDOTnl. Please replace AT and DOT for the obvious symbols.

    Kind regards,
    Hans

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •