Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: D21 nr 219 / Res.2e luitenant-vlieger H.J. van Overvest‏

  1. #11
    suzuki73 Guest

    Standaard fotos

    Fotos kunnen in dit boek gebruikt worden. Als je tzt de titel van het boek doorgeeft, die mag dan niet in mijn boekenkast ontbreken natuurlijk.

    Verder heb ik nog een zwart lederen veldmuts in mijn collectie, hoogstwaarschijnlijk van een PAG commandant....

  2. #12

    Standaard

    Fotos kunnen in dit boek gebruikt worden. Als je tzt de titel van het boek doorgeeft, die mag dan niet in mijn boekenkast ontbreken natuurlijk.
    Dat is geweldig. Het lijken me prima foto's waar je dat ene plaatje van hebt gemaakt, maar heb je ze in een hogere resolutie? Zou je ze kunnen mailen naar ***? Veel dank!
    Laatst gewijzigd door Arjan; 29 oktober 2011 om 13:21

  3. #13
    suzuki73 Guest

    Standaard

    Ik ga de fotos deze week door mailen

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door suzuki73 Bekijk bericht
    Ik ga de fotos deze week door mailen
    Fantastisch, bedankt!

    Peter

  5. #15
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik heb de helm en met name de bril nog eens verder bekeken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat beiden zeer veel afwijken van de standaard LVA vliegerhelm en bril. Nu heb ik wel eens gehoord dat LVA'ers soms ook zelf spullen kochten, bijvoorbeeld in Engeland, maar weet daar verder weinig van.
    Vooral de glazen van de bril doen mij vermoeden dat dit geen vliegerbril is. Gebogen glas vervormt het beeld immers. Vliegerbrillen hadden ook een systeempje tussen de glazen om de breedte van de bril in te stellen.
    Dit type bril zie ik wel op foto's van motorrijders van die tijd.

  6. #16

    Standaard

    Volgens mij droegen die mannen inderdaad van alles. Guus Kiel zegt dat hij een Franse vliegjas en Engelse vlieglaarzen droeg op 10 mei 1940, zo weinig organiek dat hij extra bang was om voor een Duitser te worden aangezien na zijn crash, althans zo interpreteer ik het.

    Een Engelse antiquair moet toch wel buitengewoon deskundig en doortrapt zijn om deze tekst aan te brengen en die vervolgens door de klant te laten ontdekken... dat lijkt me niet erg aannemelijk.

  7. #17
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Volgens mij droegen die mannen inderdaad van alles. Guus Kiel zegt dat hij een Franse vliegjas en Engelse vlieglaarzen droeg op 10 mei 1940, zo weinig organiek dat hij extra bang was om voor een Duitser te worden aangezien na zijn crash, althans zo interpreteer ik het.

    Een Engelse antiquair moet toch wel buitengewoon deskundig en doortrapt zijn om deze tekst aan te brengen en die vervolgens door de klant te laten ontdekken... dat lijkt me niet erg aannemelijk.
    Als militairia verzamelaar maak ik nog gekkere dingen mee , er wordt nergens zo geknoeidt als in die branche

  8. #18
    BOCone Guest

    Standaard

    Met veel interesse gelezen. Henk van Overvest was mijn eerste instructeur in 1973 toen ik met gemotoriseerd vliegen begon. Ik heb hem dus persoonlijk gekend. Hij was voor velen van ons een markant voorbeeld. Hoop nog iets meer te horen over het hoe en van waar van deze vlieghelm. Hoe weten we of hij echt van van Overvest is geweest?
    Groet, Olav.

  9. #19

    Standaard

    De zoon van Van Overvest heeft de helm eerder gezien en twijfelde zo sterk dat hij hem niet wilde kopen. Volgens hem had zijn vader een groter hoofd en gebruikte hij niet de initialen H.J. Op foto's vind ik zijn hoofd juist vrij klein, moet ik zeggen.

    De onzekerheid was wel de reden om de foto's uiteindelijk niet te plaatsen in mijn boek over de D.21, zoals ik aan Suzuki natuurlijk al heb uitgelegd. Ik wil hem wel nogmaals bedanken voor de medewerking

    Peter

  10. #20
    Geregistreerd
    9 augustus 2014
    Berichten
    1

    Standaard Rijks Luchtvaart school

    Kan het kloppen dat ik in 1958 tijdens de grading op de RLS in Eelde les heb gekregen op de Tiger Moth van Res. 2e Lt. van Overvest? Die ervaring zal ik nooit vergeten: laag vliegen over het circuit in Assen, etc. Ik hoop op reacties, misschien van personen die ook in die grading klas zaten in 1958.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •