Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: D21 nr 219 / Res.2e luitenant-vlieger H.J. van Overvest‏

  1. #21
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Henk van Overvest kwam ook op Seppe net als Jantje Moerenhout en King Gravemaker die had daar een vliegschool Heb er met een vliegfeest met PH-UCP gestunt op een vleugel lakens op pikken .er vloog toen ook een KLM vlieger mee ben zijn naam even kwijt
    Ze vlogen daar met piper tigermoth en later Bolkow en Cesna 150

    Ik vloog toen de PH-OTO een auster autocrat .

  2. #22
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    van Ulsen nu heb ik hem weer !

  3. #23
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Zo zag Antoine Tony) van Ulsen er toen uit in zijn KLM outfit.

    Ger.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 18 augustus 2019 om 23:12

  4. #24
    Marianne Houtzager Guest

    Smile Henk van Overvest

    Wat leuk! In het jaar 1972 en 1973 heb ik enige malen vlieglessen van Henk van Overvest gekregen, er kwam toen nog een reportage over hem op tv. met een indrukwekkend interview over zijn benauwde oorlogsmomenten die meidagen in 1940. Ook staat er een foto van hem in het boek Vermetele Vliegende Hollanders, als ik mij niet vergis. Bijzonder was dat hij een houten been had, opgelopen nota bene vlak na de bevrijding van Nederland door een Engelse mororrijder, die aan de verkeerde kant van de weg reed.
    Hij stond erom bekend dat hij zeer precies vloog, zo bewogen de metertjes op het instrumentenpaneel bijna niet en hij had een enorm aantal vlieguren op zijn naam. Samen met zijn vrouw, bijgenaamd Moe ging hij elk jaar op kamp in Frankrijk met de vliegschool, (16-Hoven). Beiden zijn helaas reeds lange tijd overleden. Ik denk er met veel plezier aan terug.

  5. #25
    Geregistreerd
    6 juli 2012
    Locatie
    Leidschendam
    Berichten
    23

    Standaard H.J. als schrijver

    Bij het opruimen vandaag van mijn (te volle) boekenkast kwam ik het pocketboekje 'Vijftig Jaar Luchtmacht' tegen uit 1963 (onder redactie van F.F. Habnit).
    Twee hoofstukjes in het boekje zijn door dhr. Van Overvest geschreven. In hoofdstuk 5 beschrijft dhr. Van Overvest zijn belevenissen als Fokker D21-jachtpiloot over de periode september 1939 t/m 14 mei 1940. In hoofdstuk 7 beschrijft dhr. Van Overvest zijn verblijf in Zwitserland (1942-1944) en de mislukte ontsnapping met de Percival Vega Gull.
    Dhr. Van Overvest heeft een vlotte en onderhoudende schrijfstijl. Beide hoofdstukken bevatten interessante details, zoals het gebruik van autoradio's in de D21 bij gebrek aan echte vliegtuigradio's. Dit werd geen succes.

    Voor eventuele geïnteresseerden, het boekje gaat de deur uit voor € 5,-. Dat was destijds ook de aanschafprijs.
    Laatst gewijzigd door pdijkmans; 20 maart 2015 om 22:35

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •