Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: De Blauwe Wimpel

  1. #1

    Standaard De Blauwe Wimpel

    Deze titel zegt mij als, ruim na de oorlog geborene niet echt wat. Wellicht iets met de Marine of zo. maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit blad uit de jaren 40 en 50 naar ik gok toch echt iets met luchtvaart van doen had. Zijn er "oude rotten" die mijn hersenspinsels juist achten ? Ik ben op zoek naar wat informatie rondom dit blad.

  2. #2
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Dit is een maritiem blad , het bestond nog in de jaren 80 .
    of het nog bestaat weet ik niet ,maar het heeft niets met luchtvaart te doen .

  3. #3

    Standaard

    Thanks... ik vermoedde al zo iets.. echter wel zeer apart dat Hugo Hooftman tijdje LUCHTVAARTmedewerker van dat blad is geweest.. dat snap je toch niet ? Met een officiele perskaart en al..

  4. #4
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre1967 Bekijk bericht
    Thanks... ik vermoedde al zo iets.. echter wel zeer apart dat Hugo Hooftman tijdje LUCHTVAARTmedewerker van dat blad is geweest.. dat snap je toch niet ? Met een officiele perskaart en al..
    Echt?
    Bewijs dat maar dan!
    Wat, wachten tot je boek uitkomt?
    Shoot!!!

  5. #5
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Hugo Hooftman heeft als luchtvaartjournalist in vele bladen/tijdschriften gepubliceerd.
    Vanzelfsprekend heeft hij een officiele perskaart gehad.
    In het jeugdtijdschrift "Pep" (60er jaren) had hij wekelijks luchtvaartartikelen.
    Ook leverde hij een tekstuele bijdrage aan een album waarin je vliegtuigplaatjes van luciferdoosjes kon plakken (ik dacht luciferdoosjes van Albert Heijn)

  6. #6

    Standaard

    De Blauwe Wimpel is (was?) inderdaad een marine blad, maar het lijkt mij niet zo vreemd als in de redactie een luchtvaartmedewerker zou hebben gezeten.

    De Marine Luchtvaart Dienst hoort ook thuis in een manine blad.

    Jan

  7. #7
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard boek over Hugo Hooftman ???????

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre1967 Bekijk bericht
    Thanks... ik vermoedde al zo iets.. echter wel zeer apart dat Hugo Hooftman tijdje LUCHTVAARTmedewerker van dat blad is geweest.. dat snap je toch niet ? Met een officiele perskaart en al..
    Als ik alleen maar duizend vragen les, is de verschijning van het lang geleden aangekondigde boek verder weg dan ooit?

  8. #8
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    les moet natuurlijk zijn "lees"

  9. #9

    Standaard

    nee hoor niet verder weg dan ooit.. maar let wel.. ik ben met een project bezig van eigenlijk meer dan 50 jaar oud.... en gezien het feit dat hier in Nederland een hele hoop niet of slecht is gedocumenteerd maakt dat het een leuke maar hele klus. En gezien het feit dat dat allemaal gedegen en goed moet gebeuren neem ik daar de tijd voor... Het is echter bijzonder triest te constateren dat dood normale informatie over beroemde, bekende, beruchte of interessante luchtvaartschrijvers / pioniers zoals vd Klaauw, Hegener, van Steenderen nagenoeg niet te vinden is of beantwoord te krijgen door of via het internet als ook door een aantal zeer gerenommeerde instanties niet. Ja, de boeken die men al dan niet schreef daar wordt je onder bedolven. Er is gewoonweg van het opkomend luchtvaartenthousiasme in Nederland zeer weinig goed bruikbaar, gedocumenteerd. Dat maakt alles lastiger, maar ook zeer zeker uitdagender en leuker om aan te werken. Duurt alleen een stuk langer voordat ik dat heb en opschrijf wat ik wil en hoe ik het wil. Dat ik ook van ruim na de Oorlog ben maakt het ook iets bewerkelijker en zullen vragen aan oude en niet oude rotten een must blijven. Ook interviews die ik her en der houd en wil houden kosten een hoop voorbereiding en tijd. Dus geen nood, niet getreurd.. het gaat de goede kant op en wees gerust... de 1001e vraag zal heus wel weer komen...
    Laatst gewijzigd door Andre1967; 3 september 2011 om 14:13

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •