Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: T-8w op ebay

  1. #1

  2. #2

    Standaard nog een fokker t.8w op ebay


  3. #3
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Een vrij compleet artikel over de Fokker T.VIIIw ,eveneens met foto's van buitgemaakte Fokker T.VIIIw's in maandblad Luchtvaart nr.4 van april 1994.

    Dit tijdschrift heb ik dubbel. Voor de liefhebber gratis (tegen portokosten)

  4. #4
    Geregistreerd
    11 maart 2013
    Locatie
    Ceauce Normandie Frankrijk
    Berichten
    17

    Standaard

    Hi Flight, Als je nog een copy hebt van Luchtvaart nr dan zou ik graag die copy hebben.
    Mijn vader had een T8W/M gekaapt in Mei 1941 vanuit Amsterdam en is met 3 anderen naar Engeland ontsnapt (R25) KD+GQ.
    De origenele foto van de "safe arrival in Broadstairs" heb ik nog.
    Ik betaal graag vor het maandblad en porto.
    Groetjes Rein Boomsma

  5. #5
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reinboomsma Bekijk bericht
    .....................................
    Mijn vader had een T8W/M gekaapt in Mei 1941 vanuit Amsterdam en is met 3 anderen naar Engeland ontsnapt (R25) KD+GQ.
    De origenele foto van de "safe arrival in Broadstairs" heb ik nog...............

    Groetjes Rein Boomsma
    Een stukje geschiedenis dus!
    En wat die foto's betreft meneer Boomsma ..... plaatsen! (Aub natuurlijk :- )
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  6. #6
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    gaaf wat zal er met die T8W gebeurt zijn

  7. #7
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo Rein,

    Geweldig een zoon van een oorlogsheld op dit forum aan te treffen.
    Over de actie op 6 mei 1941 heb ik 2 boeken.
    "Niet schieten.....we are Dutch!" van Jan Hof, en de pil
    "Govert Steen" van Rob Philips.
    Ongelooflijk is het verhaal over Govert Steen, Wybert Lindeman, Wim Boomsma, Piet Vos, Leegstra en Beelaerts van Blokland in de gekaapte T.8W.
    Zou ooit eens verfilmd moeten worden!
    Rein, heb je trouwens het artikel "Last Plane Out" , dat in april 2003 werd gepubliceerd werd in Flypast wel?
    Op 4 bijgeplaatste foto's staat jouw vader op; hierbij een gescande foto van hem boven op de motor van een T.V op vliegveld Bergen (1939)
    Als je het niet hebt, fan kan ik het voor jou scannen en als PDF toesturen.
    Stuur mij dan maar even een berichtje.

    Groet, Ger.

  8. #8
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Kleine correctie:

    Leegstra en Vos vlogen een dag eerder met een gekaapte G.1 naar Engeland en niet met de T.8W
    Ger.

  9. #9
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reinboomsma Bekijk bericht
    Hi Flight, Als je nog een copy hebt van Luchtvaart nr dan zou ik graag die copy hebben.
    Mijn vader had een T8W/M gekaapt in Mei 1941 vanuit Amsterdam en is met 3 anderen naar Engeland ontsnapt (R25) KD+GQ.
    De origenele foto van de "safe arrival in Broadstairs" heb ik nog.
    Ik betaal graag vor het maandblad en porto.
    Groetjes Rein Boomsma
    Helaas Rein, was al direkt vergeven (in sept.2011)

  10. #10
    Geregistreerd
    11 maart 2013
    Locatie
    Ceauce Normandie Frankrijk
    Berichten
    17

    Standaard

    Hoi Flight, jammer maar niets aan te doen. In ieder geval van harte bedankt.
    Koolhoven 426. Ik weet alles van dat verhaal "Last plane out". Ik had het geschreven maar ben de origenele Flypast kwijt dus ja, als je een copie er van kunt maken, heel graag. Alhoewel het erg was ingekort en de originele draad een beetje verloren was, zou het toch leuk zijn om een beetje history (mijn eerste keer als schrijver) te hebben. Ik had het gecopieerd van mijn vaders origenele script die hij voor Jan Hof had geschreven vanuit zijn originele dagboeken. Die is bijna 11 A4 paginas lang dus heel uitgebreidt. Ook had hij een dagboek bij gehouden van de aanval op Bergen, waar hij gestationeerd was op 10 Mei 1940. Hij werkte toen met de G1 en schreef hoe de ravage gebeurde daar met foto's die hij zelf had gemaakt. In het boek, "Niet schieten, we are Dutch" staat een copy van de origenele foto die ik heb. De foto was verdwenen voor bijna 30jaar, want hij kwam nooit terug van Jan Hof, alhoewel Jan altijd tegen pa had gezegd dat het terug gestuurd was. Het was terug naar Lindeman gestuurd en gelukkig een goede vriend van mij, Willem Vredeling, had het gefotografeerd een paar jaren geleden en stuurde mij een copie daarvan een paar weken geleden toen we realiseerde dat het pa's oude foto was. Dat is zijn handschrift en weten dat het de enige foto was die Pa had genomen. Het negatief bestaat niet meer. Pa had wel het boek van Jan Hof gelezen maar vond dat het een sprookjes verhaal was geworden en te veel geromantiseerd. Ook als je het leest van origeneel naar boek, dan is de waarheid heel dun verscholen.
    Het boek "Govert Steen" heb ik nooit gezien, wel heb ik copies van de "operations logs" waarin al zijn vluchten staan vermeld.
    En ten laatste, Vos en Leegstra gingen inderdaad vandoor de dag daarvoor in een G1 en lande in een veld in Suffolk. Pa vertelde me dat de Engelsen hun ontsnapping de volgende day heel verdacht vonden. Dat de Duitsers twee vliegtuigen kwijt zijn in twee dagen? Maar toen ik hem vroeg, in de jaren '70, of hij zichzelf zag als een held zei hij altijd, "nee joh, ik was hardstikke stom, maar toen had ik geen keuze meer. Het was of de Gestapo of het land uit. We hadden geen idee of er genoeg bezine in was, en hadden we geweten dat de nieuwe propellors op zaten die nog niet getest waren? Het was gewoon puur geluk dat het geslaagd was"
    Nu als iemand me verteld hoe ik hier fotos' op zet, dan sort ik te T8W/M hier op uit. Normaal gebruik ik photobucket maar hier zie ik niet zou gauw hoe ik dat hier doe.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •